بهمن 1390 یک دستگاه سمند ال ایکس EF7(موتورپایه گازسوز)بصورت شرایطی به نام همسرم خریدم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق ،یکی از خریداران خودروی سمند ال ایکس از شرکت ایران خودرو در گفت و گو با خبرنگار ما ،مصائب خرید یک خودروی ملی را تشریح کرده که برخی از مشکلات این مشتری را در گزارش ذیل می خوانید و امیدواریم مسئولان این شرکت خودروساز دولتی پاسخ قانع کننده ای به مشکلات این مشتری داشته باشند.
 
بهمن 1390 یک دستگاه سمند ال ایکس EF7(موتورپایه گازسوز)بصورت شرایطی خریدم.اشکالات موجود در این خودرو به شرح زیر است:

1-ماه اول بوی شدید گاز که تابه حال رفع نشده وکارشناس ایران خودرو آنراعادی میداند!

2-توقف خودرو از حدود 23 فروردین تا نیمه خرداد 1391 در یکی ازنمایندگی های شهرکرج که بدلیل نبود قطعه خودرو تعمیر نشد(روشن بودن چراغ ایربک وچراغ چک وبوی شدید گاز دلیل و...ایران خودرو بوده است)

3-سوختن واشرسرسیلندر درخرداد1391درحین مسافرت(توقف خودروبه مدت 15روزدرتعمیرگاه وتقبل هزینه ای بالغ بر پانصد هزار تومان و دربدری خود وخانواده درشهرغریب).

4-توقف سه روزه خودرو درتعمیرگاه شماره یک ایران خودرو به دلیل روشن بودن چراغ های چک وایربک،ترمزدرب سمت راننده،آب پاش برف پاک کن.

5- شروع خرابی ونمایان شدن ایرادات خودروازماه چهارم سال1391.

6-ورودبه نمایندگی 1260وسرویس 20هزاردوره ای ونصب لنت بی کیفیت وشل بستن پیچ نگهدارنده لنت(توضیح سهل انگاری نمایندگی مربوطه وبازرس ایساکودربند12آمده است).

7- اعلام شکایت وخرابی حدود 20(بیست)موردفنی درخودروبه امورمشتریان واقع درتقاطع یادگارامام(29/4/91).

8-اعلام ایران خودروجهت اعزام به تعمیرگاه مرکزی بعدازحدود دوماه وقبول نکردن بنده جهت تعمیر ودرخواست تعویض خودرو به دلیل رسیدن خرابی آن به تعداد حدود 27 مورد!!

9-توقف درنمایندگی 1140از17/7/91تا16/8/91به دلیل تصادف وتوقف یک ماهه فقط به خاطرتعویض اکسل عقب.

10-شکایت به آقای نجم الدین و اعلام رسیدن خرابی ها به 27 مورد در8/8/91

11-رسیدگی به شکایت 27 موردی درقسمت بازرسی (پیکان شهر)ومعرفی به نمایندگی1238جهت تعمیرفقط5موردازآن27مورد

12- بازشدن خودبخودپیچ نگهدارنده لنت وافتادن لنت جلوسمت راننده(بعدازاعلام مسئول بازرسی مبنی براینکه ترمزخودروهیچ عیبی ندارد که درنتیجه این سهل انگاری درمورخ 26/8/91درحین رانندگی سیستم ترمزازهم بازشد(شمابخوانیدازهم پاشیده شد!!)که به گفته امدادخودرواعزامی اگراین اتفاق فقط 10دقیقه ویا10کیلومترزودترپیش می آمد بنده وخانواده ام یاراهی بیمارستان می شدیم ویاراهی قبرستان(!26/8/91)

13- شکایت مجدد به آقای نجم الدین وتوضیح اینکه خانواده بنده به خاطراین سهل انگاری دربیمارستان بستری هستندولی دریغ ازیک پیگیری خشک وخالی بابت تصادف ساختگی که خانواده بنده واقعا چه شده اند!!!!

14-رسیدگی به شکایت بالا و اعلام اینکه جهت رویت ایرادات خودرو،چندمهندس از شرکت اعزامخواهندشد.البته بعد از چند بار تماس و امروز و فرداکردن اعلام شد ،خودرو قبلا ازطرف بازرسی بازدیدشده و خودرو هیچ ایرادی ندارد.(ازپیگیری تصادف خبری نیست).

15-سوختن دوباره سرسیلندردرمورخه 1/10/91 واعزام به تعمیرگاه مرکزی شماره5درروزبعد(انشاالله).

16-زیادشدن اشکالات فنی خودروعبورازمرز30اشکال!(این است خودروملی!!!)

ضمنا یادآوری چند مورد از اکرام مشتری توسط شرکت محترم ایران خودرو خالی ازلطف نخواهد بود:

1-تابه حال حتی یک مورداتفاق نیافتاده که بنده تقاضای امدادخودرو کرده باشم وامداد خودرو محترم درمحل، تعمیر مورد نظرراانجام داده باشد .

2-درموردبند12 بایدتوضیح بدهم، مبلغ لنت و پیچ باز شده ازبنده اخذشده ووقتی راجع به سهل انگاری نمایندگی 1260محمدزاده سئوال کردم ،فرمودند همینکه باخودروبربه نمایندگی حمل شده کفایت میکند وتوقع بیشترازاین نداشته باش.!

3- باتوجه به قانون هزینه خواب خودرووتوقف حدود4 ماهه خودرو بنده درتعمیرگاه های مختلف، تابه حال هیچ مبلغی پرداخت نشده است.چراوقتی یکی از اقساط عقب می افتد مشتری بایدبابت آن ،سودپرداخت کند ولی ایران خودرومبراازاین پرداخت است؟

4- بی جواب ماندن سئوال بنده مبنی براینکه چرابابت نبود قطعه،بایدخودروبنده یک ماه درنمایندگی1140متوقف باشد.(چراضررنبود قطعه ایساکورابایدبنده بپردازم؟)

5- چرافراخوانی بابت ایراد فنی که درموتورهای EF7وجوددارد،صورت نمی گیرد؟مگرقران نمی خوانید ؟درآنجا که میگویدوای برکم فروشان؟

6-درآخرتوضیح بدهم که هرباری که (حداقل 50بار)باامورشکایات تماس گرفته ام وشاهنامه ام رابازگوکرده ام،تقریبابالای80٪ آنهاحق رابه من داده اند ولی این جمله راهم گفته اندکه ماهیچ کاره ایم وازدست ماکاری ساخته نیست.وچندین بارهم این جمله راشنیده ام:همینی که هست وهرکاری میخوای بکن.