کد خبر 1797446
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۵ - ۱۳:۵۷

نخست وزیران ژاپن و مالزی به دنبال ادامه بحران جهانی ناشی از تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک ایران، در زمینه نگرانی های در منطقه خلیج فارس به ویژه تنگه هرمز با یگدیگر گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه ژاپن با اعلام این خبر در حساب ایکس خود نوشت: سانائه تاکایچی نخست وزیر ژاپن با انور ابراهیم نخست وزیر مالزی گفت‌وگوی تلفنی انجام داد.

بر اساس این خبر، تاکایچی در این گفت و گو در مورد وضعیت خاورمیانه، به بیانیه مشترک صادر شده در ۱۹ مارس در مورد دریانوردی ایمن در تنگه هرمز اشاره و بر اهمیت «همکاری با جامعه بین المللی برای کاهش سریع تنش ها، به ویژه با تضمین دریانوردی ایمن در تنگه هرمز»، تاکید کرد.