جنبش حماس در آستانه سالگرد شهادت شیخ احمد یاسین موسس این جنبش بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، در بیانیه حماس آمده است: امسال بیستمین سالگرد شهادت شیخ احمد یاسین بنیانگذار و رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درحالی فرا می‌رسد که مردم صبور و مقاومت دلیر ما با ایمان و اراده و نیروی الهام گرفته از زندگی و جهاد مبارک او برای ششمین ماه در حماسه قهرمانانه طوفان الاقصی می‌جنگند و از خاک و اصول و مقدساتشان دفاع می‌کنند و و نبرد با دشمن اسرائیلی را برای کسب پیروزی مدیریت می‌کنند.

دشمن در این توهم بود که ترور شیخ یاسین، این جنبش و پایه‌های آن را تضعیف می‌کند یا قدرت آن را از بین می‌برد، اما سحرگاه ۲۳ مارس ۲۰۰۴ تولد جدیدی در روند حرکت ما و مقاومت و ملت مان روی داد که موجب مصمم‌تر و قدرتمندتر شدن ما شد و اینست جنبشی با فرماندهان و فرزندانش که با مردممان متحد هستند و همان امیدها و آمالی را دارند که آن مرد بزرگ داشت. یاد او در دل‌ها زنده است و هرگز نخواهد مرد.

طوفان الاقصی امروز یکی از ثمرات آن تولد مبارک است که سرچشمه آن خون شهداست و با مقاومت حفظ می‌شود و انشاالله ثمره آن به حول قوه الهی، پیروزی و آزادی خواهد بود.

با گذشت بیست سال از شهادت شیخ یاسین، زندگی او همچنان در یاد نسل‌های فلسطین و امت اسلامی زنده است و نبض مولفه‌های مجاهدت و پایداری با آن می‌تپد. بذر مبارکی که او در سرزمین غزه کاشت، ریشه دوانید و قوی شد و میوه داد و در برابر این رژیم اشغالگر جنایتکار و فاشیستی که در نوار غزه جنگ به راه انداخته است، بزرگ و تناور شد.

تاکید می‌کنیم که به راه و خون و ایثارگری‌های شهید شیخ احمد یاسین بنیانگذار حماس، رهبران شهید و خیل شهیدان مان وفادار خواهیم ماند و با تمام قوا با عزم و یقین در راه مقاومت پیش خواهیم رفت.

از مردم و امت مان می‌خواهیم که از زندگی شهید شیخ احمد یاسین و زندگی و راه پربرکت او که کارش را با تربیت و آماده سازی نسل جدید و تامین امکانات لازم آغاز کرد و با شهادت به پایان رسید الگو بگیرند.

ما خواستار تداوم پایداری، استواری و دفاع از سرزمین مان، قدس و مسجدالاقصی تا استیفای حقوق مان و آزادی اماکن مقدسه و عقب راندن رژیم اشغالگر هستیم.