کد خبر 1584888
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور تلاش نظامیان اوکراینی برای نفوذ به خاک روسیه را به شکست کشانده‌اند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان ارتش روسیه با همکاری نیروهای مرزبانی سرویس امنیتی این کشور روز گذشته موفق شده‌اند با نفوذ نظامیان اوکراینی به منطقه بلگورود روسیه مقابله کنند و مانع از به ثمرنشستن آن شوند.

بر این اساس ارتش اوکراین تلاش کرده با هلی‌برن ۳۰ نظامی و مزدور در روستای «کوزینکا» واقع در منطقه بلگورود از طریق یک بالگرد، به خاک روسیه نفوذ کند که این اقدام از سوی ارتش روسیه رصد و با آن مقابله شده است.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد: افراد مسلحی که تلاش کردند از مرز منطقه بلگورود عبور کنند با حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای هدف قرار داده شدند، ضمن اینکه این منطقه از دور مین‌گذاری شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این افراد مسلح پس از متحمل‌شدن تلفات شدید، به خاک اوکراین برگشتند. همچنین گروهی از این خرابکاران اوکراینی تلاش کردند که در یکی از خانه‌های نزدیک به مرز سنگر بگیرند، اما محاصره و کشته شدند.

همچنین وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: گروهی از اوکراینی‌ها که برای انتقال خرابکاران زخمی و کشته‌شده اقدام کردند نیز با سامانه‌های موشکی تورنادو هدف قرار داده شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مجموع تلفات نیروهای اوکراینی طی ۳ روز تلاش ناموفق برای نفوذ به خاک این کشور بیش از ۱۵۰۰ نظامی، ۱۸ تانک و ۲۳ خودرو زرهی بوده است.

منبع: مهر