کد خبر 1569822
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

اهمیت تأکید روحانی بر صندوق رأی و مشارکت از آن حیث آشکار می‌شود که بدانیم چپ‌های تحریمی عزم خود برای کاستن از مشارکت مردم در انتخابات را جزم کرده‌اند .

سرویس سیاست مشرق - شیخ حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران و داوطلب نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان که صلاحیت وی تا این لحظه از سوی شورای محترم نگهبان مورد تأیید قرار نگرفته است، در بیانیه خود پس از اعلام خبر ردّ صلاحیت، بر حضور در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد.

آقای روحانی در بخش مذکور از بیانیه خود نوشته است: هم اکنون نیز، بیش از پیش باید بر اهمیت رأی مردم و تعیین‌کنندگی صندوق رأی پای فشرد و به نقشه حذف صندوق و حذف جمهوریت از نظام اعتراض کرد. راه اعتراض هم جز صندوق نیست.

به گزارش جماران، او می‌افزاید: باز هم معتقدم باید در انتخابات شرکت کرد اگرچه مرا هم رد کرده باشند. باید با رأی، اعتراض کرد. رأی ندادن، عمل به خواست آن‌هاست که می‌خواهند ما رأی ندهیم و به تدریج مردم را از حق مسلم «انتخاب» محروم نمایند.[4]

*"مشارکت‌جویی" رمز شناخت دوست و دشمن در انتخابات سال جاری است. رمزی که بوسیله آن می‌توان علیرغم همه انتقادات و ناراحتی‌ها اما دریافت که چه کسانی پای عقلانیت، پای مردم و پای نظام اسلامی ایستاده‌اند و چه کسانی هم البته بند جیب خشاب و پوتین‌های خود برای خیابان را محکم می‌کنند؟!

اهمیت تأکید روحانی بر صندوق رأی و مشارکت از آن حیث آشکار می‌شود که بدانیم چپ‌های تحریمی عزم خود برای کاستن از مشارکت مردم در انتخابات را جزم کرده‌اند و ایضا دلایلی را برای "تحریم انتخابات" مستمسک قرار می‌دهند که آن دلایل البته شامل روحانی هم شد! لکن می‌بینیم که آقای روحانی مسیر عقلانیت را برگزید و از چارچوب انتخابات و صندوق رأی خارج نشد اما چپ‌های تحریمی که جز به خیابان و نبرد مسلحانه نمی‌اندیشند؛ بر اساس رذالتی که دارند حاضر به فهم عقلانی نیستند و به بهانه مسئله ردّ صلاحیت‌ها از بی‌اعتباری صندوق رأی و لزوم تحریم انتخابات دم می‌زنند.

ماجرای پیش‌گفته همچنین لزوم برخورد امنیتی با "مخالفان انتخابات" و چپ‌های تحریمی را بیش از پیش آشکار می‌کند.

مقام معظم رهبری اخیراً پیرامون "مخالفان انتخابات" تأکید کردند که آنها مخالف اسلام و جمهوری اسلامی هستند.[5]