کد خبر 1533742
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای عراقی خود از مجموعه اقدامات ملت و دولت عراق درآیین اربعین حسینی (ع) امسال تقدیر کرد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور ایران و عبدالامیر الشمَّری وزیر کشور عراق دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه‌ای را در تهران برگزار کردند و در این دیدار وزیران کشور ایران و عراق در مورد مسائل دوجانبه و همچنین تحولات مهم منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر داشتند.

در این نشست وحیدی از مجموعه اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته توسط دولت و همچنین مهمان نوازی گرم ملت عراق از زائران اباعبدالحسین (ع) تقدیر و تشکر و خطاب به همتای عراقی خود اظهار کرد: اکثر زوار ایرانی از اقدامات اربعینی دولت و مردم عراق راضی هستند.

وزیر کشور عراق هم متقابلاً با بیان این‌که «ما به وظیفه خود در خدمت رسانی به زائران اربعین عمل کردیم و خوشحالیم که موجب آسایش زوار را فراهم ساختیم» ادامه داد: دولت و ملت عراق بسیار خرسند هستند که میزبان زوار عتبات عالیات به ویژه میلیون‌های زائر ایرانی هستند.

وحیدی و الشمَّری همچنین درباره برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم جهانی اربعین حسینی (ع) در سال‌های آینده با یکدیگر رایزنی کردند.