کد خبر 1522750
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

راب وایتمن معاونت کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا در جریان سفر به تایوان تعهد داد که در صورت حمله به این جزیره، واشنگتن با قاطعیت به آن  واکنش نشان دهد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری آمریکایی «ای بی سی نیوز» با انتشار این خبر افزود: وایتمن که به همراه هیئتی از اعضای کنگره آمریکا به چین تایپه ( تایوان) سفر کرده ، امروز (جمعه) گفت که آمریکا در صورت مورد حمله قرار گرفتن ا ین جزیره وارد عمل خواهد شد و وعده داد تا ۱۹ میلیارد دلار از خریدهای عقب افتاده تایوان از آمریکا را رفع کند.

بنابراین گزارش، معاونت کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان در آستانه ملاقات با رئیس جمهوری تایوان گفت: باید بدانید که هرگونه حمله خصومت آمیز غیر منطقی علیه تایوان منتج به یک واکنش قاطع از سوی آمریکا خواهد بود .

بنابراین گزارش تایوان سال ها است که برای تقویت بنیه دفاعی خود ۱۹ میلیارد دلار تجهیزات نظامی از آمریکا خریداری کرده است که هنوز اکثر آنها از سوی آمریکا تحویل داده نشده اند.

وایتمن دراین خصوص مدعی شد:ما موظفیم که از فروش و تحویل تجهیزات عقب مانده نظامی خارجی که اکنون بین آمریکا و تایوان وجود دارد، اطمینان یابیم.

وایتمن نماینده ایالت ویرجینیا باتفاق کارلوس جیمنز (Carlos Gimenez) از ایالت فلوریدا و «جن کیگانز» (Jen Kiggans ) نماینده ایالت ویرجینیا روز گذشته (پنجشنبه) برای انجام سفری سه روزه وارد تایوان شدند.

این رسانه خبری آمریکایی در ادامه گزارش داد: آمریکا بدنبال یافتن راه های جدید به منظور حمایت و تامین کمک های نظامی از تایوان است.