کد خبر 1520847
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

شاهزاده «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امورخارجه عربستان در خصوص پیوستن کشورش به گروه بریکس گفت که ریاض شرایط این گروه به منظور تصمیم گیری جهت عضویت را بررسی می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر امورخارجه عربستان در توضیح پیوستن کشورش به گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس گفت که مشارکت عربستان سعودی در هر ساختار بین المللی، رقابت را افزایش می دهد.

وی در حاشیه اجلاس بریکس در ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی «الشرق نیوز» افزود: عربستان منتظر جزئیات شرایط عضویت در بریکس به منظور تصمیم گیری برای پیوستن به این گروه است.

پیش از این، وزیر امورخارجه عربستان در مصاحبه ای دیگر با تلویزیون «العربیه» ضمن استقبال کشورش از این دعوتنامه، گفته بود که ریاض دعوت عضویت در بریکس را «بررسی» می کند و «تصمیم مناسب» در این خصوص را خواهد گرفت.

نشست بریکس متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی با حضور سان این کشورها از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ اوت (۳۱ مرداد تا ۲ شهریور) در ژوهانسبورگ برگزار شد.

در این نشست سیریل رامافوسا رئیس جمهوری آفریقای جنوبی از تصمیم رهبران کشورهای عضو بریکس برای درخواست از ایران، آرژانتین، مصر، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای عضویت در این گروه از تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی) خبر داد.