تیم فوتبال پرسپولیس با برتری خانگی یک بر صفر مقابل آلومینیوم اراک، فصل جدید لیگ برتر را با بُرد آغاز کرد.

به گزارش مشرق، در هفته نخست از بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی در ورزشگاه آزادی به مصاف آلومینیوم اراک رفت و در نهایت به برتری یک بر صفر رسید.

فیلم/ خلاصه بازی پرسپولیس ۱ - آلومینیوم اراک ۰

این دیدار به دلیل عملیات بهینه‌سازی در سکوهای ورزشگاه آزادی، بدون تماشاگر برگزار شد. بسیاری دیگر از بخش‌های ورزشگاه همچون تونل، جایگاه خبرنگاران و ... در دست تعمیرات است و همین امر کار را برای عوامل برگزاری و نمایندگان رسانه‌ها مشکل کرد.

قضاوت این دیدار را امیرسامان سلطانی با کمک‌های فرهاد مروجی و حسن انتظاری برعهده داشت.

بازی در حالی آغاز شد که اشتباهات متعدد بازیکنان در میانه میدان موجب شد تا در ۲۰ دقیقه آغازین، هیچ اتفاق خاصی رخ ندهد.

به تدریج پرسپولیس شرایط بهتری در زمین پیدا کرد، اما دفاع فشرده شاگردان مجتبی حسینی اجازه نمی‌داد تا میزبان، فرصت چندانی برای گلزنی به دست بیاورد.

در دقیقه ۳۷ پاس در عمق و تماشایی سروش رفیعی به علی نعمتی رسید و این مدافع توپ را از بالای سَر احمد گروهی درون دروازه میهمان جای داد تا پرسپولیس به گل دست یابد.

در دقیقه ۴۴ کار تیمی بازیکنان آلومینیوم موجب شد تا میلاد فخرالدینی در مصاف تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار بگیرد اما ضربه او راهی به دروازه پیدا نکرد.

بازیکنان میهمان، نیمه دوم را برای جبران گل خورده تهاجمی آغاز کرده و با استفاده از جناحین در تلاش برای رسیدن به گل بودند. در دقیقه ۵۰ مهدی لیموچی می‌توانست کار را به تساوی بکشاند اما او قدر این موقعیت را ندانست.

در دقیقه ۵۷ اشتباه مدافع آلومینیوم و پاس خوب وحید امیری موجب شد تا شهاب زاهدی در موقعیت گلزنی قرار بگیرد اما شوت او از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۱، شوت سنگین علیرضا نقی‌زاده را علیرضا بیرانوند با واکنش تماشایی دفع کرد.

در ادامه، هر دو تیم چند موقعیت نصف و نیمه ایجاد کردند که راهی به دروازه‌ها پیدا نکرد.

در نهایت این بازی با برتری یک بر صفر مدافع عنوان قهرمانی به اتمام رسید تا شاگردان یحیی گل‌محمدی در گام نخست به سه امتیاز برسند.

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، حسین کنعانی‌زادگان، سروش رفیعی (مسعود ریگی)، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی ترابی(محمد عمری)، میلاد سرلک(سینا اسدبیگی)، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، شهاب زاهدی (امید عالیشاه) و سعید صادقی

ترکیب آلومینیوم

احمد گوهری، مهدی لیموچی(اسماعیل شریفات)، علیرضا نقی‌زاده (عارف حاجی‌عیدی)، امین جهان کهن، مرتضی تبریزی،‌ سید مهران موسوی، یونس اکبرپور(محمد مسلمی‌پور)، بهروز نوروزی فرد، میلاد فخرالدینی، میلاد بدرقه، محمدمهدی لطفی

برچسب‌ها