کد خبر 1507468
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از دستور کار پلیس در شناسایی زن جاعل چک خبر داد و گفت: چنانچه افرادی از این زن اطلاعی دارند مشخصات متهم را در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

به گزارش مشرق، سرهنگ "جهانگیر تقی پور" گفت: چندی قبل مدیر یک شرکت از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شرکت خبر داد و پرونده برای بررسی‌های دقیق در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی افزود: معاون حقوقی شرکت نیز با حضور در اداره ۱۳ پلیس آگاهی تهران اظهار داشت که برداشت میلیونی از حساب شرکت به گونه‌ای صورت گرفته که هیچ چکی به این مبلغ و شخص برداشت کننده حساب صادر نشده است.

سرهنگ تقی پور گفت: کارآگاهان در ادامه به بررسی فیلم‌های ضبط شده بانک پرداختند و تصویر یک زن جوان که با حضور در شعبه بانک و با در اختیار داشتن یک برگ چک اقدام به نقد کردن و انتقال آن به حساب دیگری کرده است، مشاهده کردند.

وی افزود: کارآگاهان در بررسی‌های بیشتر متوجه شدند زن جوان با چهره‌ای آراسته به شعبات بانک‌ها مراجعه و زمانی که مشتریان بانک قصد نقد کردن چک خود را داشتند به کنار آن‌ها رفته و با گوشی موبایل از چک‌ها تصویربرداری کرده است و پس از تصویر برداری از چک‌ها به سراغ افرادی رفته که در زمینه فروش چک‌ها و مدارک سرقتی فعالیت داشتند و پس از گرفتن چک‌های سرقتی با جعل ماهرانه چک و تغییر شماره چک و مشخصات، مبلغ میلیونی را برای خودش صادر کرده است.

سرهنگ تقی پور گفت:کارآگاهان در تحقیقات میدانی اطلاع پیدا کردند که متهم با کارت ملی جعلی حساب بانکی دیگری باز کرده و پس از نقد کردن چک‌ها و واریز آن به حساب‌ها با مشخصات دروغین به صرافی‌ها و طلافروشی‌ها رفته و اقدام به خرید طلا و دلار کرده است.

معاون مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت در پایان افزود: با توجه به گسترده بودن و فراری بودن متهمه، بازپرس شعبه ۷ دادسرای ناحیه یک تهران با تقاضای چاپ عکس متهم خواست تا چنانچه کسی اطلاعاتی از مخفیگاه وی دارند با شماره تلفن ۵۱۰۵۵۶۱۳ و ۵۱۰۵۵۴۳۴ اداره ۱۳ پلیس آگاهی تهران تماس گیرند.