کد خبر 1506431
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵

به گزارش مشرق، کانال بیم موج در ایتا متنی را با عنوان (مهمانی بزرگ غدیر و سرمایه اجتماعی) منتشر کرد:

در چند ماه گذشته تحلیل‌های زیادی راجع به کاهش سرمایه اجتماعی نظام به قلم‌ها آمد تا جایی که برخی ساده اندیشان را دچار توهمات موهوم کرده و سخن از انقلاب(شورش) و ... می‌کردند.

البته فشارهای اقتصادی و برخی کاستی‌ها آحاد مردم را عصبانی کرده است، اما در کنار آن مسائل، جمعیت انبوهی که از میدان "آزادی" تا میدان "امام حسین ع " را پر کردند، چگونه باید تحلیل کرد؟ آیا این جمعیت خواهان انقلاب جدید از نوع لیبرال آن هستند؟

اما چند نکته:

۱) این جمعیت انبوه که با یک فراخوان نسبتا ساده و برای یک ارزش دینی به خیابان آمدند، نشان از ظرفیت‌های فراوان نظام برای بسیج مردمی و نمایش انسجام ملی دارد که باید هر از چند گاهی آن را تکرار نمود.

۲) حضور افراد با ظواهر مختلف که بدون هیچ گونه تنش و چالشی به یک منظور گرد هم آمده بودند، پادزهری برای دو قطبی سازان جامعه بود.

۳) کار رسانه ای و تبلیغاتی روی این مانور بی‌نظیر مردمی باید با شدت و گستره فراوان در دستور کار قرار گیرد.

۴) شک نکنید بدخواهان خارجی و خائنان خارج نشین و دنباله‌های آنها در داخل در سانه‌ها و روزنامه‌های خود از فردا دنبال بهانه و موضوعاتی می‌گردند که این مانور عظیم را بی‌اثر کنند و اگر بهانه هم پیدا نکنند، آن را خلق می‌کنند. مراقب کید جدید آنها و ستون پنجم آنها در رسانه‌های داخلی باشیم.

سخن آخر آنکه: ای علی جان! چه گنجینه بزرگی برای اسلام و نظام اسلامی ایران هستی، کاش دستورات شما را در نهج البلاغه بهتر بفهمیم و حاکمان و شهروندان مو به مو به آنها عمل کنیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.