کد خبر 1485901
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

وزیر ارشاد گفت: ما در روزهای آینده نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را پیش روی خود داریم که بزرگ‌ترین جشنواره فرهنگی در کشور ما و منطقه است و پیش بینی می‌کنیم ۵ تا ۷ میلیون نفر از نمایشگاه کتاب بازدید کنند.

به گزارش مشرق، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم و کارگر و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته آینده سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در محل مصلای تهران برگزار می‌کند.

وی افزود: این نمایشگاه بزرگترین جشنواره فرهنگی نه تنها در ایران بلکه در منطقه است و پیش‌بینی حضور بین ۵ تا ۷ میلیون بازدیدکننده را در این نمایشگاه ۱۰ روزه داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال اتفاقات خوبی در این نمایشگاه افتاده و با همکاری بخش‌های مختلف نظام یارانه‌ای برای خرید کتاب برای اقشار مختلف اعم از دانشجویان، اساتید، طلاب پیش‌بینی شده است تا چتر یارانه‌ای خرید کتاب افزایش یابد.

اسماعیلی تصریح کرد: در این دوره ۲۰۰ کتابفروشی‌ از طریق سامانه مجازی در نمایشگاه کتاب مشارکت دارند که این رویداد جدیدی به حساب می‌آید.

وی افزود: گاهی در بحث فروش کتاب این اتفاق در نمایشگاه می‌افتاد، مبنی بر اینکه زنجیره کتاب شامل کتاب فروش‌ها در سطح شهر با برگزاری نمایشگاه دچار ضرر می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در این دوره از نمایشگاه بیش از سه هزار ناشر داخلی و خارجی و مهمان ویژه از تاجیکستان حضور دارند.

 سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی‌ (ره) و همزمان به‌ صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.