سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به کره شمالی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای هشدار داد.

به گزارش مشرق، پَت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بحبوحه نگرانی‌ها درباره آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی، مدعی شد که «هرگونه استفاده از سلاح اتمی به معنای پایان رژیم پیونگ‌یانگ» است.

رایدر در نشستی مطبوعاتی گفت: فکر می‌کنم کاملاً روشن کرده‌ایم که استفاده پیونگ‌یانگ از سلاح اتمی، به معنای پایان رژیم کره شمالی است.

پس از تصویب قانونی در کره شمالی مبنی بر مجاز بودن استفاده پیش‌دستانه از سلاح اتمی در مواقع ضروری، آمریکا درباره عواقب استفاده از سلاح هسته‌ای به پیونگ یانگ هشدار داده بود.

وزارت دفاع آمریکا در گزارش راهبرد دفاع ملی که اکتبر ۲۰۲۲ منتشر شد، نوشته بود: هرگونه حمله اتمی کره شمالی به آمریکا یا متحدان و شرکایش غیرقابل قبول بوده و به پایان آن رژیم منجر خواهد شد.

کره شمالی از آن پس، استفاده از لفاظی هسته‌ای را شدت بخشیده و کیم جونگ اون، رهبر این کشور نیز به‌تازگی خواستار «رشد تصاعدی» زرادخانه هسته‌ای پیونگ‌یانگ شده است. کره شمالی ششمین و آخرین آزمایش هسته‌ای خود را در سپتامبر ۲۰۱۷ انجام داد.

رایدر افزود: اما دوباره، بر همکاری بسیار نزدیک با متحدان و شرکای‌مان در منطقه برای جلوگیری از تجاوز، تامین امنیت و ثبات در منطقه تمرکز خواهیم کرد.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی پارسال به رقم بی‌سابقه‌ای رسید و در تعدادی از آنها چندین موشک بالستیک قاره‌پیما نیز شلیک شد. این آزمایش‌ها در سال ۲۰۲۳ نیز تداوم داشت و کره شمالی در واکنش به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی، چندین موشک بر فراز اقیانوس آرام شلیک و آمریکا را به «تشدید» شرایط از طریق برگزاری رزمایش مشترک هوایی با کره جنوبی در حضور بمب‌افکن هسته‌ای B-۵۲ متهم کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها