بدون کمک بخش خصوصی دولت قادر به تحقق وعده خود در بخش مسکن نیست. پیشنهاد می‌دهم مشاوری توسط وزیر راه و شهرسازی در بخش خصوصی به کارگرفته شود تا دولت و بخش خصوصی را به یکدیگر متصل کند.

به گزارش مشرق،‌ پرویز سروری در چهاردهمین اجلاس شورای عالی استان ها که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حال برگزاری است، با تاکید بر استفاده از بخش خصوصی در زمینه ساخت مسکن که مورد نظر مقام معظم رهبری نیز هست، افزود: مطلبی که رهبر معظم انقلاب پیرامون فعال شدن بخش خصوصی گفته‌اند، روی زمین است و بدون کمک بخش خصوصی دولت قادر نیست چهار میلیون مسکن را بسازد.

رییس شورای عالی استان ها تاکید کرد: با تمام قدرت در کنار وزارت راه و شهرسازی و دولت برای تحقق اهداف دولت مردمی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جوان‌ گرایی به معنای کارآمدی نظام است و دکتر بذرپاش نیز هم جوان است و هم هر مسوولیتی داشته همراه با تحول و اقدامات مؤثر بوده‌ است که امیدواریم حضور وی در وزارت راه و شهرسازی که مهم‌ترین وزارتخانه در تحقق شعارهای دولت در بخش مسکن است، مؤثر باشد و اقدامات اساسی انجام شود.

سروری یادآوری: مجموعه شوراها می‌توانند بیشترین کمک به دولت در حوزه راه و شهرسازی را داشته باشند؛ زیرساخت‌هایی در شهرها وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده دولت قرار گیرد و به ساخت و سازها سرعت دهد.

وی تاکید کرد: زلزله اخیر ترکیه و سوریه یک هشدار جدی است و احیای بافت فرسوده در شهرها هم تولید مسکن هست و هم می تواند در کاهش خطرات زلزله موثر باشد.

منبع: ایرنا