کد خبر 1466072
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

آگاهان به عملکرد شبکه‌های جاسوسی اعتقاد دارند که عدم اثرگذاری و نیز رقابت سخت میان لابیست‌ها در کنگره امریکا باعث شده است تا نایاک از کارکرد جاسوسی به یک شبکه براندازی سخت تغییر فاز دهد.

سرویس سیاست مشرق- پس از شکست سیرک ضدانقلاب در دانشگاه جورج تاون، رقابت میان گروه‌های مختلف معاند برای گرفتن بودجه از سازمان سیا به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

در هفته گذشته انتشار یک بیانیه از سوی چندین گروهک عجیب و غریب با ماهیت ایجاد آشوب در کشور باعث تعجب بسیاری از ناظران شده است، این بیانیه که توسط ۱۹ گروهک مختلف امضا شده است و در آن آخرین نسخه سازمان سیا برای جنگ شبکه‌ای رونویسی گردیده است.

از جمله امضا کنندگان این بیانیه می‌توان به گروهک غیرقانونی کانون مدافعان حقوق بشر اشاره کرد که توسط شیرین عبادی مدیریت می‌شود.

پس از امضای این بیانیه علی واعظ کارمند نایاکی سازمان سیا در یک توییت قابل توجه نوشت که این بیانیه صدای واقعی ضد انقلاب است! همین جمله کافی بود تا صاحب امتیاز اطلاعیه از خود رخ نمایی کرده باشد.

مروری بر امضاکنندگان این بیانیه اطلاعات جالبی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد؛ از جمله چندین اسم ناشناخته که در حد چند صفحه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند پای درس‌نامه سازمان سیا را امضا کرده‌اند!

تشکل ندای زنان که یک صفحه اینستاگرامی فمنیستی است از جمله امضا کنندگان بیانیه نایاک بوده است، این صفحه نزدیک به ۱۶ هزار فاوئر فیک داشته و آخرین فراخوان آن برای تجمع ضد انقلاب در تهران کمتر از ۱۰۰ لایک خورده است.

یکی دیگر از امضا کنندگان این بیانیه تخیلی از سوی نایاک، خانه فرهنگیان است که به نظر تشکلی مربوط به معلمان محسوب می‌شود، بررسی صفحات منتسب به آن نشان می‌دهد که تعداد اعضای آن در شبکه‌های اجتماعی تنها ۶۰ نفر است. شورای دانش آموزان آزاداندیش ایران به عنوان دیگر امضا کننده بیانیه نایاک نیز همین وضعیت را داشته و اطلاع خاصی درباره ماهیت آن وجود ندارد.

به نظر می‌رسد که بیانیه نایاک جز پیمانکارانی چون شیرین عبادی و گروهک غیر قانونی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی(شعبه هواداران منافقین) و تعدادی از خرده گروهک‌های مارکسیستی خریدار چندانی نداشته و صرفا به منظور گرفتن بودجه جدید از دولت آمریکا نگارش یافته و کارکرد دیگری ندارد، به اعتقاد کارشناسان سیاسی این بیانیه را گروهک‌های چپ آمریکایی برای نایاک نوشته‌اند.

ایجاد شراکت سیاسی میان گروهک‌هایی تروریست با مرام مارکسیستی و آمریکایی‌ها طنز جالبی است که در ادبیات سیاسی به آن «چپ آمریکایی» گفته می‌شود.

پس از بروز چند آشوب محله محور، جمال عبدی، مغر متفکر و رئیس نایاک در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی اعتراف می‌کند که هدف نایاک آن بود که از طریق اغتشاشات در داخل براندازی کند، این مهره جاسوسی می‌گوید که نایاک پس از ماه اکتبر دیگر حاضر نیست عامل ضد جاسوسی امریکایی‌ها در ایران بوده و می‌خواهد نقش خود را عوض کند. عبدی در بخشی از این گفت‌وگو پرده از یک سِرمگو نیز برداشته و گفته است که ارتباط با اصلاح‌طلبان برای نایاک نه اجرای دیپلماسی پنهان بلکه ابزاری برای براندازی بوده است. تفسیر این راز بزرگ نشان از آن دارد که باند نیویورکی‌های نیاوران ابزاری در خدمت امریکایی‌ها در جهت تضعیف جمهوری اسلامی ایران در دوران پسابرجام بوده است.

آگاهان به عملکرد شبکه‌های جاسوسی اعتقاد دارند که عدم اثرگذاری و نیز رقابت سخت میان لابیست‌ها در کنگره امریکا باعث شده است تا نایاک از کارکرد جاسوسی به یک شبکه براندازی سخت تغییر فاز دهد. نایاک در جریان آشوب‌های اخیر به وزارت خارجه امریکا پیشنهاد داده بود برای روشن نگه‌داشتن شراره‌های آتش در چند محله به اغتشاشات پول تزریق کند! پیشنهاد عجیب نایاک با چراغ سبز باراک اوباما و بیان اشتباهاتش در شیوه برخورد با فتنه سال ۸۸ روبه‌رو شد، این شبکه قبل از اقدام با ضربه یک‌نهاد امنیتی منهدم شد. بعدازاین باخت سنگین امنیتی یکی از رقبای نایاک در یادداشتی به کنایه نوشت که نایاک به‌اندازه ساواک برای امریکا بدون مصرف‌ شده است!

برچسب‌ها