مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به انباشت آلاینده های جوی در شمیرانات و جنوب استان تهران هشدار داد.

به گزارش مشرق، حامد یزدی مهر عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز اولین روز از برگزاری این رویداد بود که حضور جدی اداره کل برپا شد.

یزدی مهر با بیان اینکه برگزاری این برنامه‌ها گام مهمی در اعتلا و آمادگی توأم با افزایش دانش دستگاه‌ها و مردم می‌شود گفت: نگاه ویژه به مدیریت بحران می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در توسعه کشور داشته باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد آلودگی هوا در استان تهران خبر داد و بیان داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از امروز ۲۵ بهمن ماه تا پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه شاهد عدم وزش باد قابل ملاحظه خواهیم بود.

وی به انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی به طور متناوب اشاره کرد و بیان داشت: توصیه اکید مدیریت بحران به شهروندان این است که در زمان اعلام آلودگی هوا از هر گونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده‌روی در این شرایط در هوای باز و خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

یزدی مهر در ادامه به بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم نیز توصیه کرد که در شرایط آلودگی هوا افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کودکان و سالمندان در فضاهای باز فعالیت نکنند و توجه داشته باشند که نوشیدن مایعات به ویژه آب در این مواقع نه تنها باعث شست‌وشوی دستگاه گوارش می‌شود بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را نیز از بین می‌برد.