میخائیلو پودولیاک مشاور رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای با روزنامه نگار مایکل ناکی گفت که مسکو، سن پترزبورگ و یکاترینبورگ مورد حمله قرار خواهند گرفت.

سرویس جهان مشرق _ سیصد و سی و ششمین روز از جنگ میان روسیه و اوکراین آغاز شده است.

در عرصه تحولات میدانی، ارتش روسیه همچنان در تلاش برای پیشروی بیشتر در شمال و جنوب باخموت برای محاصره کامل و قطع مسیرهای امدادرسانی به این شهر است تا مدافعین اوکراینی را ناچار به عقب نشینی از این منطقه کند.

درگیری در محور شمال شرقی شهرک باخموت، منطقه کراسناگورا به طور سنگینی جریان دارد و نیروهای اوکراینی با انجام حملات توپخانه‌ای و ارسال خودروهای زرهی گسترده سعی در دفع حملات روسها را دارند. حملات هوایی روسیه در محور شرقی و جنوبی باخموت نیز سنگین تر شده و رسانه‌ها از برنامه‌ی روسها برای حرکت در جهت شمالی و غربی کلیشچیوکا و اجرای محاصره باخموت از محور جنوبی خبر داده‌اند.

همچنین چند روزی است که ارتش روسیه در جبهه جنوب شهر زاپوروژیا نیز فعال شده و در تلاش برای پیشروی در این منطقه است.

نیروهای روسی پس از مدتها وارد نیمه جنوبی روستای مهم کامیانسکه واقع در ساحل رود دنیپرو شدند و شدت حملات آنها در دیگر جبهات زاپروژیا منجر به خروج نیروهای اوکراینی از نیمه شمالی این روستا شده است. برخی رسانه‌های روسی مدعی تصرف نیمه شمالی این روستا توسط ارتش روسیه شده بودند اما این اتفاق به دلیل حملات احتمالی توپخانه‌ای ارتش اوکراین تاکنون محقق نشده است.

به مسکو و سن پترزبورگ حمله خواهیم کرد

مشاور رئیس جمهور اوکراین سخنانی عجیب در خصوص احتمال حمله اوکراین به شهرهای بزرگ روسیه مطرح کرده است.

میخائیلو پودولیاک مشاور رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای با روزنامه نگار مایکل ناکی گفت که مسکو، سن پترزبورگ و یکاترینبورگ مورد حمله قرار خواهند گرفت.

دیمیتری پسکوف در واکنش به اظهارات مشاور زلنسکی در مورد حمله به شهرهای روسیه گفت: رژیم کی‌یف در سازماندهی حملات تروریستی دخالت دارد و از هیچ چیزی دوری نمی کند؛ این امر درستی مسیری را که فدراسیون روسیه برای محافظت از خود انتخاب کرده است، تایید می کند.

آمریکا نیز تانک‌های آبرامز را برای ارتش اوکراین ارسال می‌کند

روز گذشته وبسایت وال استریت ژورنال به نقل از منابعی در کاخ سفید اعلام کرد دولت بایدن به زودی ارسال تانک های اصلی میدان نبرد آبرامز برای ارتش اوکراین را اعلام خواهد کرد.

بنابر ادعای منابع دیگر احتمالا پنتاگون اقدام به ارسال ۳۰ تا ۵۰ عراده تانک آبرامز به اوکراین خواهد کرد؛ به نظر می رسد این موضوع تحت تاثیر فشار مقامات آلمانی برای موافقت آنها با ارسال تانک های لئوپارد۲ به اوکراین به شرط ارسال تانک آمریکایی به این کشور باشد.

روز گذشته رسانه های اروپایی نیز اعلام کردند برلین موافقت نهایی خود با ارسال تانک لئوپارد ۲ به اوکراین را به زودی اعلام کرده و کشورهای دیگر کاربر این تانک نیز اجازه ارسال آنها برای ارتش اوکراین را خواهند داشت که تا کنون جزئیات آن به شکل زیر است:

هلند ۱۸ عراده، لهستان ۱۴ عراده، آلمان ۱۴ عراده، نروژ ۸ عراده، فنلاند، اسپانیا، پرتغال و دانمارک امروز تعداد دقیق را اعلام خواهند کرد (بنابر اعلام مقامات لهستانی مجموعا حدود ۱۰۰ تانک لئوپارد برای ارتش اوکراین جمع آوری خواهد شد).

همچنین بریتانیا نیز تا کنون ارسال ۱۴ عراده تانک چلنجر۲ را اعلام کرده وفرانسه نیز قرار است به زودی احتمال ارسال تانک لکلرک یا خرید لئوپارد از کشورهای دیگر و انتقال به اوکراین را اعلام کند.

برچسب‌ها