واحدهای آتشبار و ضدآتشبار نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، در جریان عملیات نظامی ویژه این کشور علیه اوکراین، طیف متنوعی از سامانه‌ها، ادوات و مهمات سنگین را به کار می گیرند.

به گزارش سرویس جهان مشرق، واحدهای آتشبار و ضدآتشبار نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، در جریان عملیات نظامی ویژه این کشور علیه اوکراین، طیف متنوعی از سامانه‌ها، ادوات و مهمات سنگین را به کار می گیرند و همزمان آموزش خدمه‌ بی‌وقفه در عقبه خطوط درگیری در جریان است.

خدمه‌ی Tornado-G MLRS پست‌های فرماندهی، انبارهای تسلیحات، مهمات و سوخت دشمن را منهدم می‌کنند و همچنین به جنگ ضدآتشبار علیه توپخانه دشمن مستقر در فواصل زیاد می‌پردازند.

حداکثر کارایی و دقت گلوله‌ها، از طریق تنظیم آتش به وسیله‌ی هواپیماهای بدون سرنشین و واحدهای شناسایی توپخانه در خط مقدم ایجاد می شود.

از سوی دیگر، خدمه‌ی سامانه توپخانه Msta، از تفنگداران دریایی ناوگان اقیانوس آرام روسیه در در عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین حضور فعالی دارند.

آنان با هویتزرهای 152 میلی متری Msta-B به تخریب استحکامات، قدرت آتش و نیروی انسانی نیروهای مسلح اوکراین ادامه می دهند.

پرسنل از پرتابه‌های هدایت شونده کراسنوپل، مجهز به سرجنگی لیزری نیمه فعال استفاده می کنند که هدف روشن شده توسط لیزرِ تعیین‌کننده را جستجو می کند. انحراف از هدف، فارغ از بُرد شلیک، در حد چند متر است.

همزمان، خدمه خمپاره انداز مرکزی MD به دوره آماده‌سازی خود در عقبه‌ی مناطق عملیات ویژه نظامی ادامه می دهند.

خدمه خمپاره‌های 120 میلی‌متری منطقه‌ی نظامی مرکزی، به خنثی‌سازی سریع و مؤثر اهداف مستقر در منطقه عملیات ویژه نظامی می‌پردازند.

اپراتورهای خمپاره‌انداز، استقرار اسلحه‌ها در موقعیت‌های شلیک، جهت‌یابی، هدف‌گیری و شلیک از مواضع استتار را تمرین می‌کنند.

پرسنل یاد می‌گیرند که تاکتیک‌های خمپاره‌اندازی چرخشی را که دربرگیرنده‌ی استقرار سریع در سایر موقعیت‌های شلیک، در نقاط نزدیک‌تر به دشمن است، به کار ببرند. هنگامی که اهداف خنثی می شوند، خدمه خمپاره انداز مرکزی MD مواضع خود را رها می کنند و در گودال ها پناه می گیرند.