کد خبر 1458083
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

دولت فرانسه شماری از زنان فرانسوی تبار خانواده های عناصر گروه تروریستی داعش در سوریه و کودکان آنها را تحویل گرفت.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه فرانسه امروز سه شنبه اعلام کرد که پاریس ۱۵ زن و ۳۲ کودک را که در اردگاه "روج" در ۱۵ کیلومتری مرز شمال شرقی سوریه با عراق و ترکیه نگهداری می شدند، تحویل گرفته است.

این اردوگاه که در آن آوارگان و عناصر تروریستی داعش در آن به سر می برند، تحت کنترل شبه نظامیان گروه موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) است.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود افزود: افراد زیر سن قانونی به دستگاههای مربوطه برای رسیدگی اجتماعی و زنان بالغ نیز به مسئولان ذیربط قضایی تحویل شدند.

این سومین سری از اعضای فرانسوی خانواده های عناصر تروریستی داعش است که فرانسه آنها را تحویل می گیرد.

پاریس پیش از این در پنجم ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۶ زن و ۳۵ کودک و در اکتبر همین سال ۱۵ زن و ۵۰ کودک عضو خانواده های عناصر داعش را به فرانسه بازگردانده بود.

این اقدام جدید فرانسه چند روز پس از آن صورت گرفت که کمیته مبارزه با شکنجه سازمان ملل از خودداری فرانسه از بازگرداندن اتباع خود که در اردوگاههای شمال شرقی سوریه به سرمی برند، خودداری کرده بود.

این زنان فرانسوی داوطلبانه رهسپار مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه شده بودند و بعد از شکست داعش در سال ۲۰۱۹ میلادی، دستگیر شدند و بسیاری از این کودکان در سوریه متولد شده اند.

منبع: ایرنا