کد خبر 1454639
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اقدامات این کشور برای حل و فصل بحران تازه در کریدور لاچین سخن گفت.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنج شنبه اعلام کرد که روسیه اهداف پوپولیسم در این خصوص ندارد، بلکه هدف روسیه تلاش اساسی برای حل و فصل اوضاع پیرامون کریدور لاچین است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد که د ر خصوص تعیین کردن مرز ارمنستان و آذربایجان، روسیه به طور مستمر از فعالیت کمیسیون دوجانبه مربوطه حمایت می کند.زاخارووا ادامه داد: ما آماده هرگونه کمک در این زمینه از جمله با تهیه تجهیزات لازم برای نقشه برداری هستیم.

دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه افزود که پیشرفت در این مسیر به حل موثر مسائل مورد مناقشه در میدان کمک می کند. به گفته این دیپلمات روس، کارگروه سه جانبه متشکل از معاونان نخست وزیر روسیه، آذربایجان و ارمنستان در جهت رفع انسداد ارتباطات حمل و نقل در منطقه مشارکت دارد.

زاخارووا یادآور شد که کارهای مقدماتی جدی در این زمینه انجام شده است و حمایت و تلاش های مشترک دیگری برای عملی شدن این اقدامات مورد نیاز است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که روسیه به نوبه خود تلاش های لازم را برای رفع انسداد کامل کریدور لاچین صورت می دهد.

کریدور لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره باغ کوهستانی متصل می‌کند. در ۱۲ دسامبر، گروهی از اتباع جمهوری آذربایجان که خود را اکولوژیست می‌خواندند، کریدور لاچین را که نیروهای حافظ صلح روسیه در آن مستقر شده‌اند، مسدود کردند. باکو مدعی شد که هدف مسدود کردن هیچ جاده‌ای نیست و خودروها می‌توانند آزادانه در هر دو جهت حرکت کنند، اما ایروان آن را اقدامی تحریک آمیز از سوی باکو با هدف ایجاد یک فاجعه انسانی در منطقه ارمنی نشین قره باغ عنوان کرد.

منبع: مهر