کد خبر 1443253
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۹

در "لژیون بین المللی" اوکراین نه تنها سربازان خارجی سابق، بلکه حامیان نازیسم نیز حضور پررنگ دارند. برخی از مزدوران، این هر دو مولفه را ترکیب کرده و به جنگجویان ایده آل برای APU تبدیل شده‌اند.

به گزارش سرویس جهان مشرق، در "لژیون بین المللی" اوکراین نه تنها سربازان خارجی سابق، بلکه حامیان نازیسم نیز حضور پررنگ دارند. برخی از مزدوران، این هر دو مولفه را ترکیب کرده و به جنگجویان ایده آل برای APU یا نیروهای مسلح اوکراین تبدیل می شوند. «نیکلاس استلا»ی آرژانتینی یکی از آن‌هاست.

استلا 24 ساله در کوردوبا در خانواده ای نظامی به دنیا آمد.در سال ۲۰۱۶ از مدرسه‌ی کادت - لیسه نظامی اصلی سن مارتین فارغ التحصیل شد. او درجه ستوان کوچک پیاده نظام را دریافت کرد و در نیروی ذخیره ثبت نام شد.

در ماه جولای، این رزمنده‌ی آرژانتینی به اوکراین رفت و در آنجا قراردادی را با لژیون خارجی نیروهای مسلح اوکراین امضا کرد.

در صفوف نیروهای مسلح اوکراین، استلا تمایلات نازی را نشان داد. او در صفحه اینستاگرام خود هنگ "آزوف" را تحسین می کند کولُورات(از نمادهای جدید جنبش احیای پاگانیسم در نژاد اسلاو که علامت خورشید است و توسط نونازی‌های شرق اروپا استفاده می شود) را می پوشد و اعداد 1488 را که نازی ها گرامی می داشتند، زیاد به کار می برد.

به عنوان بخشی از جوخه آمریکای لاتین، این آرژانتینی در نبردهای منطقه خارکف شرکت کرد و در حال حاضر در شمال دونباس می جنگد و سربازان کشته شده روسی را تاراج می کند و با پرچم وارونه‌ی LPR جمهوری خلق لوهانسک(مورد حمایت روسیه) ژست می گیرد.

در زیر چند نمونه دیگر از مزدوران خارجی در صفوف نیروهای مسلح اوکراین را به نقل از پایگاه اینترنتی «foreigncombatants.ru»می بینید.