رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با صدر اعظم آلمان درباره بحران اوکراین و ضرورت تغییر رویکرد برلین در قبال این بحران تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان تلفنی درباره تازه‌ترین تحولات عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه کرملین، پوتین در این تماس تلفنی به سیاست مخرب غرب برای ارسال تسلیحات به اوکراین و آموزش نیروهای ارتش این کشور اشاره کرد. پوتین همچنین از شولتز خواست تا آلمان در رویکرد خود در قبال تحولات اوکراین تجدید نظر کند.

بیانیه کرملین می‌افزاید پوتین به شولتز گفت که حملات به اهدافی در اوکراین پاسخ اجباری روسیه به تحرکات کی یف از جمله حمله تروریستی به پل کریمه بوده است.

رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با صدر اعظم آلمان همچنین بر ضرورت انجام تحقیقات درباره حادثه تروریستی حمله به خطوط «نورد استریم» تأکید کرد.

سخنگوی دولت آلمان نیز ضمن اعلام خبر گفتگوی تلفنی صدر اعظم این کشور با رئیس جمهور روسیه گفت شولتز در این تماس تلفنی، حملات روسیه به مراکز غیرنظامی در اوکراین را محکوم کرد.

وی افزود: شولتز ضرورت حل و فصل نزاع با اوکراین از طریق دیپلماسی و خروج نیروهای روسیه از اوکراین را به پوتین یادآور شد.

سخنگوی دولت آلمان تصریح کرد: شولتز و پوتین در گفتگوی تلفنی درباره پرونده کمبود غلات ناشی از جنگ اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.