کد خبر 1433362
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

رئیس سرویس اطلاعاتی روسیه می گوید شواهد حاکی از دست داشتن انگلیس و کشورهای غربی در انفجار خطوط لوله نورد استریم است.

به گزارش مشرق، یک مقام دولتی روسیه اعلام کرد دلایل کافی برای دست داشتن انگلیس در انفجارهای خطوط گازی نورد استریم ۱ و ۲ وجود دارد.

«سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد مسکو دلایل غیر مستقیمی دارد که نشان می دهد که پیام «لیز تراس» نخست وزیر سابق انگلیس به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در رابطه با انفجارهای خطوط گازی نورد استریم روسیه در ماه گذشته میلادی بوده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه سه شنبه گذشته خواستار ارائه توضیحاتی از سوی دولت انگلیس درباره پیام ارسالی «لیز تراس» نخست وزیر سابق این کشور به وزیر خارجه آمریکا در زمان انفجار خط لوله نورد استریم شد. به گزارش ها، لحظاتی بعد از حملات به خط لوله نورد استریم در دریای بالتیک، «لیز تراس» نخست وزیر پیشین انگلیس از تلفن همراه خود پیامی با این محتوا برای «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ارسال کرد: «کار انجام شد».

این دو خط لوله بزرگ زیر دریایی بالتیک که مسیر اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا محسوب می شوند، ماه گذشته با «انفجارهایی قدرتمند» تخریب شده و آلمان، سوئد و دانمارک تحقیقات خود را درباره این انفجار که از آن به عنوان «خرابکاری» یاد می‌شود، آغاز کردند.

منبع: مهر