کد خبر 1422862
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

سخنگوی شهرداری تهران درباره ارزش ریالی خسارت‌های شناسایی شده اغتشاشات تاکنون گفت: تحمیل خسارت ۱۹ میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومانی طی روزهای اخیر به تجهیزات شهر و شهروندان تهرانی قطعی است.

به گزارش مشرق، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درباره آسیب‌های حوادث اخیر به اموال و تجهیزات پایتخت اظهار کرد: متأسفانه انواع زیرساخت‌های خدماتی تهران به واسطه آشوب‌های خیابانی اخیر صدمات قابل توجهی دیده‌اند.

وی با اشاره به خسارت ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی وارد شده به ناوگان اتوبوسرانی تهران در جریان اغتشاشات اخیر تشریح کرد: به واسطه شدت اقدامات تخریب‌گرایانه که آشوب‌گران معدودی آن را مدیریت کردند، ۴۳ دستگاه اتوبوس از چرخه خدمت‌رسانی به شهروندان خارج شد و ۵۴ ایستگاه اتوبوس تندرو (بی‌آرتی) دچار تخریب شدید شدند. این در حالی است که در مقطع کنونی و با اشراف بر محدودیت‌ها، مدیریت شهری مجدانه پیگیر بهبود اوضاع حمل‌ونقل به ویژه در حوزه اتوبوسرانی برای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان است.

سخنگوی شهرداری تهران افزود: در جریان حوادث اخیر، متروی تهران نیز با تخریب ۵ دوربین نظارتی و ۱۰ دستگاه پله برقی مواجه و خسارت ۴۰۵ میلیون تومانی متحمل شد.

این مقام مسئول در خصوص آسیب‌های وارد شده به دوربین‌های ترافیکی شهر گفت: طی بازه ۲۸ شهریور تا ۵ مهرماه، ۱۰ دوربین ترافیکی پایتخت خسارتی بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیدند.

وی افزود: همچنین به دلیل آسیب‌های متعدد به تجهیزاتی از جمله ۳۲ چراغ راهنمایی، ۵ تلفن همگانی، ۵ پل فلزی عابر پیاده، ۲۳۷۴ متر جدول کنار خیابان، ۷۱ اصله درخت و ۳۵۰ پرتال تبلیغاتی، میزان خسارات از این ناحیه نیز ۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان برآورد شده است.

محمدخانی گفت: آشوب‌گران همچنین به مخازن پسماند نیز رحم نکردند و ۱۱۰۰ سطل زباله تهران را نیز با خسارتی بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی مواجه کردند.

خسارت ۶ میلیاردی بابت آسیب به ۲۵ خودروی آتش‌نشان

وی در پاسخ به این سوال که در فیلم‌های منتشر شده از اغتشاشات اخیر، حملات آشوب‌طلبان به تجهیزات آتش‌نشانی نیز به چشم می‌خورد، توضیح داد: متأسفانه آسیب‌های وارد شده به ۲۵ دستگاه از وسایل نقلیه سازمان آتش‌نشانی خسارتی بالغ بر ۶ میلیارد تومان در شهر تهران بر جای گذاشت که آسیب‌ها شامل تخریب و حریق کامل این تجهیزات بوده است.

محمدخانی درباره ارزش کلی خسارت‌های شناسایی و برآورد شده تاکنون گفت: بر اساس جزییاتی که پیشتر مطرح شد، تحمیل خسارت ۱۹ میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومانی طی روزهای اخیر به تجهیزات شهر و شهروندان تهرانی قطعی است.

سخنگوی شهرداری تهران در پایان تأکید کرد: در کنار آسیب‌های وارد شده به اموال شهر در حوزه «حمل‌ونقل» و «خدمات شهری»، آنچه برای کادر مدیریت شهری ضریب اهمیت بالایی دارد، رسیدگی به وضعیت ۲۱ نفر از نیروهای خدوم شهرداری تهران بود که متأسفانه در جریان این اغتشاشات دچار آسیب‌دیدگی و مصدومیت شدند. در میان این عزیزان، کارکنان شرکت واحد اتوبوس‌رانی، نیروهای آتش‌نشانی و نیز پاکبانان زحمتکش بوده‌اند.

منبع: میزان