کد خبر 1416441
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰

یک رسانه انگلیسی با ارتباط دادن پدیده های جوی طبیعی به مرگ ملکه این کشور، سعی در القا چهره ای معنوی از او به مخاطبان کرد.

به گزارش مشرق، با گذشت یک روز از مرگ ملکه ۹۶ ساله انگلیس، یک رسانه این کشور تلاش کرد تا با توسل به موضوعات غیر واقعی و خرافی تصویر به جا مانده از وی را تطهیر بخشد.

روزنامه دیلی میلی امروز جمعه در مطلبی به نقل روایتی از یک زن انگلیسی پرداخت که تصویری از یک ابر شبیه به ملکه الیزابت دوم را در فضای اجتماعی به اشتراک گذاشته است. تصویری که به ادعای دیلی میل تنها یک ساعت پس از مرگ ملکه انگلیس در آسمان یکی از شهرهای این کشور نمودار شده است.

دیلی میل در روایت این ادعای ساختگی می نویسد که «لیان بتل» که در تلفورد در غرب میدلندز انگلیس ساکن است، این عکس را در حساب کاربری فیس بوک به اشتراک گذاشته است، عکسی که به طرز قابل توجهی به ملکه الیزابت شباهت دارد. این رسانه انگلیسی به استناد پیام این زن در شبکه فیس بوک می نویسد لیان در حال رانندگی به سمت منزل خود بوده که متوجه ابرهای مذکور در آسمان می شود، ابرهای که تصویری در آسمان شکل داده که بسیار به ملکه این کشور شباهت دارد.

دیلی میلی تلاش می کند با ذکر واکنش مثبت و احساسی کاربران شبکه فیس بوک به این موضوع، روایت ساختگی خود را واقعی جلوه دهد. به نوشته این رسانه انگلیسی، یکی از کاربران شبکه فیس بوک، شکل گیری ابرها در آسمان انگلیس به شکل ملکه فقید این کشور را نشانه ای از سوی آسمان تلقی می کند.

درادامه این رسانه انگلسی تلاش می کند با توسل به نظرات کاربران شبکه فیس بوک، ملکه را فردی محبوب در میان مردم انگلیس نشان دهد. از جمله به نقل از کاربر دیگری مدعی می شود که ملکه الیزابت دوم با نهایت احترام زندگی خود را وقف آنها کرده است. روایت آمیخته با خرافه دیلی میل با ذکر نوشته کاربر دیگری مبنی بر اینکه: ملکه الیزابت همیشه مراقب ماست، ادامه می یابد.

شب گذشته کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای مرگ الیزابت دوم ملکه انگلیس را در سن ۹۶ سالگی تایید کرد. شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز گزارش کرد که شاهزاده «چارلز» ۷۳ ساله پسر ارشد ملکه انگلیس بلافاصله بعد از مرگ مادرش پادشاه انگلیس شده است.