کد خبر 1412256
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

به گزارش مشرق، حسین دلیریان فعال رسانه ای در رشته توییتی نوشت:

نفتکش‌های یونانی که حامل محموله‌های نفتی آمریکا بودند، خرداد امسال توسط غیور مردان ج.ا.ا در خلیج فارس توقیف شدند و صدای مسئولان غربی و آمریکایی بلند شد و ایران را به دزدی متهم کردند که با پاسخ کوبنده رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد امسال مواجه شدند.

مرداد سال ۹۹ یونان در اولین خیانت خود محموله‌های ۴ کشتی ایرانی به ارزش ۹۸ میلیون دلار را به دستور دولتمردان آمریکایی به ایالات متحده تحویل داد و سرمایه‌ ملی کشور به نفع آمریکا مصادره شد.

دولت روحانی نه تنها عکس العمل نسبت به این دزدی آشکار نشان نداد، بلکه مسئولان وقت در جمع خبرنگاران اعلام کردن(۲۹ مرداد ۱۳۹۹) که کشتی ها متعلق به ایران نیست و پول نفت فروخته‌شده، دریافت شده است؛ اما مشخص نشد که این پول از کجا دریافت شده؟

دولت وقت که به اذعان کارشناسان پولش را از طریق بورس(جیب مردم ایران) گرفته بود، شاید برای رضایت غرب، پرونده‌های عکس العمل متقابل را کنار گذاشت تا خاک بخورند

 اما فرق! در آخرین دزدی دریایی آمریکایی‌ها ( ۱۴۰۱ ) . . .

 آنان می‌فهمند که وقت بزن در رو تمام شده و نمی‌توانند به راحتی نفت ما را مصادره کنند و با واکنشی مواجه نشوند؛ هفته گذشته نیز دادستان دستور فوریت رسیدگی به پرونده‌های خاک خورده سرقت آمریکا از بخش خصوصی را به دادسرای بین الملل ابلاغ کرد تا منافع از دست رفته کشور بازستانده شود.

 مصادره نفت آمریکا در ازای مصادره سرمایه‌های ملی کشور یک غرور ملی محسوب می شود که در این دولت پیگیری شده است.

مهم است چه کسی رئیس جمهور باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.