ستادکل ارتش اوکراین امروز مدعی شد که ارتش روسیه حمله شدیدی در ۳ جهت در منطقه دونتسک را آغاز کرده‌ است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، ستادکل ارتش اوکراین امروز شنبه دربیانیه ای ادعا کرد که ارتش روسیه حمله شدیدی را در ۳ جهت در منطقه دونتسک آغاز کرده و درگیری‌ ها در آن نیز همچنان ادامه دارد.

در بیانیه صادره از سوی ستادکل ارتش اوکراین در این خصوص ادعا شده است: ارتش روسیه ۲۰۰ سرباز عمدتا در منطقه دونتسک از دست داده است!

اوکراین اعلام کرد که از ۲۴ فوریه تا امروز ۲۰ آگوست، در مجموع ۴۴ هزار ۹۰۰ سرباز روسیه در اوکراین از پای درآمده‌ اند!

بیانیه مذکور در ادامه مدعی شد: در این مدت ۲۳۴ فروند هواپیمای روسیه، ۱۹۷ فروند بالگرد، ۱۹۰۷ عراده تانک، ۴۲۱۲ دستگاه خودروی زرهی، ۱۱۸ فروند توپ، ۲۶۶ فروند موشک انداز و ۱۴۱ سامانه پدافند هوایی روسیه نیز منهدم شده است!

ادعای ارتش اوکراین در حالی مطرح شده است که وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش در گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ در اوکراین در بیانیه‌ ای اعلام کرده بود که نیروی هوایی ارتش این کشور در حملاتی با سلاح‌ های بسیار دقیق، پایگاه مزدوران خارجی ارتش اوکراین را در شمال شهر «خارکیف» هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده بود: نیروی هوایی با سلاح‌های بسیار دقیق، مراکز و پایگاه‌ های نظامی ارتش اوکراین در شمال خارکوف را هدف قرار داد که در نتیجه آن ۲۰ مزدور آمریکایی و به علاوه ۱۰۰ ملی‌ گرای تندروی ارتش اوکراین کشته شدند. نیروی هوایی ارتش روسیه در هفته‌ های اخیر شمار زیادی از مزدوران ارتش اوکراین در منطقه خارکیف را خنثی کرده است. نیروهای هوافضای روسیه در هوانوردی تاکتیکی-عملیاتی در نزدیک وِلیکومیخایلووکا در منطقه دِنِپروپتروسِک، پایگاه یک گردان از «تیپ ۱۱۰ دفاع سرزمینی» ارتش اوکراین را تقریباً به صورت کامل نابود کردند.

اصطلاح «خنثی» برای کسی به کار می‌ رود که یا کشته شده یا به علت جراحت زیاد یا قطع عضو دیگر توانایی برگشت به میدان جنگ را ندارد.

منبع: مهر