اوکراینی ها به علت رسیدن اطلاعات نادرست و با فرض اینکه کمپ مورد نظر محل استراحت نیروی های روسی یا DPR است، با راکت انداز هیمارس به آن حمله کرده اند.

سرویس جهان مشرق _ تحولات میدانی جنگ اوکراین تحت تاثیر حادثه عجیب روز گذشته و کشتار دسته جمعی اسرای اوکراینی بر اثر اصابت موشک به مقر استقرار آنها قرار گرفته است.

تحولات روز صد و پنجاه و چهارم جنگ اوکراین:

مقام اوکراینی: اگر هزار فروند موشک بالستیک داشتیم روسیه به ما حمله نمی‌کرد/ سرنگونی دوازدهمین پهپاد بیرقدار اوکراینی/ بسته جدید تسلیحات آلمانی به کی‌یف رسید +تصاویر

بامداد دیروز منابع خبری روسی اعلام کردند ارتش اوکراین با استفاده از راکت های دوربرد هیمارس، یک کمپ مربوط به اسرای گردان آزوف  را هدف قرار داده و ده ها نفر از این اسرا کشته شده اند.

این کمپ واقع در منطقه یلنوفکا و جنوب شهر دونتسک بوده است که جزو مناطق تازه تصرف شده توسط روس ها و نیروهای متحد DPR است. از قرار معلوم ارتش روسیه، اسرای جدید اوکراینی که در این جبهه تسلیم می شده اند را در این کمپ ساکن می کردند تا در فرصت مناسب به عقب برده شوند.

اوکراینی ها به علت رسیدن اطلاعات نادرست و با فرض اینکه کمپ مورد نظر محل استراحت نیروی های روسی یا DPR است، با راکت انداز هیمارس به آن حمله کرده اند که در نتیجه آن بیش از ۵۰ اسیر اوکراینی کشته شده و بیش از ۱۴۰ نفر از آن ها زخمی شده اند.

بخشی از بقایای راکت های GMLRS شلیک شده از راکت انداز هیمارس که به این کمپ اصابت کرده نیز توسط رسانه های روسی جمع آوری شده و فیلم آنها منتشر شده است. مقامات اوکراینی با رد این ادعاها معتقد هستند این موضوع بهانه تراشی روسیه برای کشتار اسرای اوکراینی بوده است.

معضلات گسترده مزدوران خارجی در صفوف ارتش اوکراین

یک روزنامه نگار آمریکایی به نام لیندزی اسنل، مصاحبه جالبی را با برخی نیروهای خارجی حاضر در صفوف ارتش اوکراین در مورد شرایط میدان نبرد و مسئله قاچاق و بازار سیاه اسلحه در این کشور انجام داده است که مهمترین نکات مطرح شده در این مصاحبه به شکل زیر است:

_ کسانی که تجربه رزمی دارند اغلب نه به لژیون خارجی، بلکه به خط مقدم در واحدهای نیروهای ویژه نیروهای مسلح اوکراین فرستاده می شوند.

_ خارجی ها کمتر و کمتر شده اند، بسیاری از آنها رفته اند، بسیاری در نتیجه گلوله باران با شدت بی سابقه، جان خود را از دست داده اند.

_ مطلقاً تمام سلاح ها به سرقت رفته و دوباره فروخته می شوند، سربازان مجبور به خرید سلاح از سارقان هستند.

_ تعداد زیادی سلاح برای اوکراین در "مرحله انتقال از لهستان" به سرقت می رود.

_ نیروهای خارجی که در فرآیند آموزش نیروهای اوکراینی شرکت دارند از اعزام نیروهای ذخیره بی انگیزه و آموزش ندیده به میادین نبرد صحبت می کنند.

_ پتانسیل تهاجمی عملاً صفر است و همه تمرکز صرفا به حفظ مواضع در زیر آتش گسترده نیروهای روسی و متحدان برمی گردد.

قرارداد نظامی آلمان برای فروش هویتزر به اوکراین

آلمان با فروش ۱۰۰ عراده هویتزر PzH ۲۰۰۰ به اوکراین به قیمت ۱.۷ میلیارد دلار موافقت کرد.

اشپیگل به نقل از سخنگوی KMW گزارش داد که آلمان با فروش ۱۰۰ عراده هویتزر خودکششی PzH ۲۰۰۰ (Panzerhaubitze) به ارزش ۱.۷ میلیارد یورو (۱.۷۲ میلیارد دلار) به اوکراین موافقت کرده است. طبق گزارش اشپیگل، KMW قبلاً تولید هویتزر را آغاز کرده است.

مبلغ این قرارداد احتمالا با کمک ترکیبی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تامین خواهد شد و در حال حاضر اوکراین امکان پرداخت چنین هزینه ای را ندارد. تکمیل این قرارداد نیز حداقل دو تا سه سال به طول خواهد انجامید و بعید است به صحنه جنگ اخیر میان روسیه و اوکراین برسد.

برچسب‌ها