کد خبر 1399308
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳

وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در راستای پیشبرد روند معاهده صلح بین دو کشور برای اولین بار پس از جنگ سال ۲۰۲۰ با یکدیگر ملاقات کردند تا تنش‌های چند وقت اخیر بین طرفین کاهش یابد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز از آغاز دیدار جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و آرارات میرزویان همتای ارمنی وی در تفلیس پایتخت گرجستان خبر دادند.

این مذاکرات در راستای توافقی است که رهبران دو کشور با وساطت اتحادیه اروپا در ماه مه برای پیشبرد گفتگوهای معاهده صلح صورت دادند.

الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان روز جمعه گفت: این اولین دیدار بین وزیران (خارجه) است و امیدواریم که نتیجه‌ای در برداشته باشد.

مذاکره بایرامف و میرزویان در حالی انجام می‌گیرد که اخیرا فضا بین باکو و ایروان در پی اتهام‌های وزارتخانه‌های دفاع دو کشور به طرف مقابل برای شروع درگیری در مرزهای مشترک تنش آلود شده بود.

رییس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اوایل خرداد ماه در بروکسل در یک نشست سه جانبه با چارلز میشل رییس شورای اروپا درباره طرح صلح قره باغ با یکدیگر گفت وگو کرده بودند.

منبع: ایرنا