خطیب نماز جمعه تهران گفت: اجرای کامل قانون عفاف و حجاب مطالبه ماست.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران در سخنرانی خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلی امام خمینی (ع) اظهار داشت: اجرای کامل قانون عفاف و حجاب مطالبه ماست.

خطیب نماز جمعه تهران در سخنرانی خود با تبریک عید سعید قربان به همه مسلمانان جهان اظهار داشت: امتحان بزرگ حضرت ابراهیم (ع) آغازگر مرام عشق بازی با حضرت حق بود.

وی عید سعید قربان را رو احترام به خانواده شهدا دانست و افزود: امروز روز عرض ارادت به پدران و مادران شهدا است و تمام مجالس به نام عید قربان و در روز عید قربان روز عرض ارادت به پدران و مادران شهدا است.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: دیروز در مناجات دلنشین عرفه از ابا عبدالله خواندیم «پروردگارا سعادت تقوا را به من کرامت کن» و در روز عید نیز این دعا را از خداوند متعال طلب می‌کنیم.

حاج علی‌اکبری با اشاره به عید سعید غدیر گفت: دهه ولایت را در پیش داریم و باید قدر بدانیم. ان شاءالله مومنین این دهه را گرامی بدارند و در کنار درس‌های عید غدیر، ولایت فقیه که شعبه‌ای از ولایت امیرالمومنین است را دریافت کنیم. حج بیت الله الحرام انجام شد و از خداوند می‌خواهیم ما و آنها را در دعای یکدیگر سهیم کند.

عفاف و حجاب به هویت، خانواده و ایمان ما گره خورده است

خطیب نماز عید سعید قربان در رابطه با عفاف و حجاب بیان کرد: در زمینه عفاف و حجاب که گره خورده به هویت، خانواده و ایمان است و قوانین لازم موجود است و اجرای کامل این قانون با همت و همراهی مسئولین مطالبه جدی ما است. نهادها، مسئولیت اول را در این زمینه دارند و ما نیز در این زمینه مسئولیت‌هایی داریم.

حاج علی اکبری با تاکید تقویت اجتماعات ایمانی افزود: تقویت اجتماعات ایمانی یکی از بهترین راه‌های حفظ ایمان و حجاب و عفاف از آن جمله است و بانوان محجبه ما باید با حضور در اجتماعات ایمانی گوناگون با این پرچم حضور پیدا کنند. این حضور به لطف پروردگار کمک کننده است و برای حفظ ارزش‌ها توجه به این امر بسیار کمک کننده است.

وی تصریح کرد: پروردگارا قسمت می‌دهیم به محمد و آل محمد (ص) که در این روز عزیز ما را از خشم و غضب خود در امان قرار دهی. پروردگارا از تو هدایت می‌خواهیم و برای تحقق آرمان‌های بزرگ الهی و اسلامی کمک می‌خواهیم و ما را یاری کن. پروردگارا به ما رحم کن و از همه دشمنان خود حفظ کن. ما از تو روزی می‌خواهیم، ما را در برابر دشمنان قدار، مقاومت و پایداری بیشتر مرحمت فرمایی. مشکلات و گرفتاری‌ها را به لطف و کرم خود و به دست جوانان مومن و انقلابی مرتفع فرما.

منبع: مهر

برچسب‌ها