وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور در شبا نه روز گذشته یک فروند جنگنده، سه فروند بالگرد و ۱۱ فروند پهپاد ارتش اوکراین را منهدم کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه در آخرین گزارش خود از میزان تلفات و خسارات وارد شده به طرف اوکراینی اعلام کرد که یک فروند جنگنده «سوخو-۳۵» روسی در نبرد هوایی بر فراز منطقه «میکولایف» توانست دو فروند بالگرد «میل-۲۴» (Mi-۲۴) و یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» نیروی هوایی اوکراین را سرنگون کند.

وزارت دفاع روسیه همچنین در گزارش خود آورده است: هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی نیروی زمینی و نیروهای موشکی و توپخانه ای ارتش روسیه نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین را در ۷۷ ناحیه هدف قرار دادند.

گزارش مذکور با اشاره به عملیات های نیروی هوافضای ارتش روسیه می افزاید: در منطقه شهرک مالوتارانوفکا در جمهوری خلق دونتسک، موشک های هوا پرتاب نقطه زن و دقیق دو سامانه پرتاب چندگانه راکت «هیمارس» (HIMARS) ساخت آمریکا و دو انبار مهمات این سامانه ها را منهدم کردند.

همچنین هوانوردی روسیه نقطه استقرار موقت گردان پیاده نظام موتوری ۲۲ تیپ مکانیزه ۹۲ نیروهای مسلح اوکراین در «خارکیف» را هدف قرار داد و در نتیجه آن حدود ۱۰۰ ملی گرای اوکراینی و چهار واحد تجیهرات نظامی نابود شدند.

پدافند هوایی ارتش روسیه نیز در شبانه روز گذشته، یک فروند بالگرد «میل-۸»، ۱۱ فروند پهپاد، ۹ فروند موشک «توچکا-یو» و ۸ قبضه خمپاره شلیک شده از سامانه های پرتاب چندگانه راکت را بر فراز مناطق جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، منطقه خرسون و خارکیف رهگیری و منهدم کردند.

ارتش روسیه همچنین یک جوخه از سامانه های پرتاب چندگانه راکت «اوراگان» را نابود و سه جوخه توپخانه و یک جوخه سامانه های پرتاب چندگانه راکت «گراد» را هدف قرار داد.

وزارت دفاع روسیه در پایان افزود: در مجموع و از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، ۲۳۲ فروند جنگنده، ۱۳۷ فروند بالگرد، یک هزار و ۴۶۲ فروند پهپاد، ۳۵۳ سامانه ضدهوایی، ۳ هزار و ۹۱۵ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۷۲۰ سامانه پرتاب چندگانه راکت، ۳ هزار و ۹۶ قبضه توپ صحرایی و خمپاره و همچنین ۴ هزار و ۴۳ دستگاه خودروی ویژه نظامی ارتش اوکراین منهدم شده اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها