کد خبر 1397784
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
روسیه سه جنگنده اوکراینی را ساقط کرد

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه خبر داد که سه جنگنده اوکراینی از نوع سوخو ۲۵ و میگ ۲۹ را سرنگون کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سه جنگنده سوخو ۲۵ و میگ ۲۹ ارتش اوکراین را سرنگون کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، در عملیات امروز ارتش این کشور، تعدادی از انبارهای تسلیحات ارتش اوکراین نیز هدف قرار گرفته‌اند. 

این در حالی است که «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین شامگاه یکشنبه در مصاحبه با نشریه «وال استریت ژورنال» از تلفات زیاد، فرسودگی شدید و اتمام مهمات ارتش این کشور خبر داد.

رزنیکوف در این‌باره توضیح داد: «ما باید یگان‌های خود را ارتقا دهیم، آنها را جایگزین و تعدیل کنیم، زیرا تلفات سنگینی داریم. ما خودروهای زرهی بیشتر، سلاح‌های بیشتری از شرکای خود می‌خواهیم».

چند هفته قبل بود که منابع آلمانی خبر دادند دولت کی‌یف از برلین درخواست کرده که یکصد دستگاه توپخانه خودکششی از مدل «هوویتزر» را خریداری کند.

با این حال مدتی بعد نشریه «اشپیگل» به نقل از منابع دولتی آلمان نوشت که برلین به دلیل ترس از استفاده کردن نظامیان اوکراینی از تانک‌ها و توپخانه‌های دوربرد ساخت این کشور برای حمله به خاک روسیه، از ارائه آنها خودداری می‌کند.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در گزارشی از خسارات و تلفات ارتش اوکراین از آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس، گفت: «۲۴۲ فروند هواپیما، ۱۳۷ هلیکوپتر، ۱۵۰۶ پهپاد، ۳۵۳ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳۹۹۵ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۷۴۱ خودروی جنگی راکت انداز چندگانه، ۳۱۲۷ توپ و خمپاره صحرایی و همچنین ۴۱۲۸ دستگاه خودروی ویژه نظامی نابود شدند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    9 1
    بنویس روس ها ادعا کردند بهتره. چون تعداد جنگنده هایی که روسیه از اکراین ساقط کرده تقریبا به اندازه جنگنده های کل اروپا است. این وسط اگر وقت کردید از نابودی انبارهای مهمات روسیه با تسلیحات امریکایی و هدف قرار دادن سکوئی نفتی روسیه و دلیل در جا زدن روسیه طی 2 هفته گذشته هم مطلب بزارید. البته اگر سوزش اجازه داد
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    تعداد جنگنده هایی که روسیه از اوکراین تا به اینجا ساقط کرده از کل موجودی جنگنده های اوکراین بیشتره:)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس