کد خبر 1389583
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴

انتشار تصویر وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی با رئیس سابق اطلاعات سعودی، نشان از روابط پشت پرده و گرم میان تل آویو و آل سعود دارد.

به گزارش مشرق به نقل از القدس العربی، در ادامه روند روابط پنهان آل سعود با صهیونیستها، تزیپی لیونی وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی، ابعاد جدیدی از این روابط را آشکار کرد.

بر اساس این گزارش، تزیپی لیونی وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی، با انتشار تصویر خود در کنار «ترکی الفیصل آل سعود» رئیس سابق سرویس اطلاعات سعودی در باکو نوشت: در انتظار سفر بایدن به اسرائیل و عربستان هستیم.

او همچنین خبر داد که این تصویر در کنفرانسی در مرکز «نظامی گنجوی» در باکو گرفته شده است.

قرار است در نیمه ماه آینده میلادی «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا، به اراض اشغالی و عربستان سفر کند.

یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی چندی قبل اعلام کرد که برقراری روابط دیپلماتیک کامل با عربستان سعودی، یک «فرآیند کُند و طولانی مدت» خواهد بود. لاپید همچنین خبر داد که گفتگوهایی درباره نحوه عادی سازی روابط دیپلماتیک با عربستان صورت گرفته است.

«مجتهد» که از او به عنوان افشاگر اخبار پشت پرده حکومت سعودی نام برده می شود، اخیرا در توییتر فاش کرد: یکی از دفاتر بزرگ فعال برای ترویج عادی سازی روابط ریاض با رژیم صهیونیستی توسط سعود القحطانی مشاور سابق دربار سلطنتی عربستان و براساس دستورات محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان هدایت می شود.

مجتهد در توییتر نوشت: این دفتر ۱۲ نیرو از ملیت های عرب را در استخدام دارد و بودجه پایه آن سالانه ۴ میلیون دلار -علاوه برهزینه های جاری- است و ریاست آن را یک شخصیت عراقی برعهده دارد.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان پیشتر مدعی شده بود که عادی سازی روابط ریاض و تل آویو برای طرفین منافع بسیاری در بر دارد و کل منطقه نیز از مزایای فوق العاده این روند بهره خواهد برد.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای توافق و عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی است؛ موضوعی که در ماه گذشته میلادی برای نخستین بار تارنمای» اکسیوس» از آن پرده برداشت و رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز به تازگی گزارش های بسیاری درباره تحول در روابط عربستان و این رژیم منتشر می کنند.

منبع: مهر