صدر اعظم آلمان اعلام کرد برخی سران جهان باید برای پایان دادن به جنگ اوکراین، مستقیماً با رئیس جمهور روسیه وارد مذاکره شوند.

‌به گزارش مشرق به نقل از شبکه تی آرتی، صدر اعظم آلمان معتقد است چاره درگیری‌ها در اوکراین، گفتگوی مستقیم سران جهان با رئیس جمهور روسیه است.

«اولاف شولتز»، که ظاهراً متقاعد شده است تجهیز تسلیحاتی اوکراین ره به جایی نمی‌برد، گفت کاملاً ضروری است که برخی از سران کشورها مستقیماً با «ولادیمیر پوتین» گفتگو کنند.

صدر اعظم آلمان که به همراه متحدان غربی خود در ۴ ماه گذشته از جنگ اوکراین با روانه کردن میلیون‌ها دلار سلاح به این کشور آتش جنگ را روشن نگه داشته، مدعی شد در بحبوحه تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری‌ها این اقدام ضروری است و وی به همراهی رئیس جمهور فرانسه به تلاش در این زمینه ادامه خواهد داد.

شولتز در ادامه گفت لازم است که برخی از کشورها و رهبران با او صحبت کنند و ضروریست که در این باره صریح عمل کنند. صدر اعظم آلمان متذکر شد وقتی با پوتین صحبت می‌کنم، همان حرف‌هایی را می‌گویم که به شما گفتم.

پیش از این و در روز پنج شنبه سران سه کشور اروپایی ایتالیا، آلمان و فرانسه همراه با یکدیگر به وسیله قطار، خود را به پایتخت اوکراین رساندند. ماکرون در بدو ورود خود به اوکراین در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: با زلنسکی دیدار خواهم کرد و پیام همبستگی اروپا را به او خواهم رساند. نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه اما سفر مقامات و سیاستمداران اروپایی به اوکراین را بی فایده برشمرد. بر اساس این گزارش، «دیمیتری مدودف» گفت: سیاستمداران اروپایی سفر به کی یف را دوست دارند اما فایده این سفرها صفر است.

وی افزود: رهبران اروپا بار دیگر به کی یف وعده پیوستن به اتحادیه اروپا و ارائه تسلیحات خواهند داد و به کشور خود بازخواهند گشت چیزی که صد سال است روی می‌دهد و همه چیز بر وفق مراد است.

منبع: مهر