کد خبر 1382181
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

رئیس جمهور کرواسی روز سه‌شنبه گفت که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه فقط باعث خنده پوتین خواهد شد و بهای این تحریم‌ها را شهروندان اروپایی پرداخت می‌کنند.

به گزارش مشرق، «زوران میلانوویچ» رئیس جمهور کرواسی گفت که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه فقط باعث خنده «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خواهد شد.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «شما می‌توانید تحریم گاز را علیه روسیه نیز اعلام کنید، چرا این کار را نمی‌کنید؟ متاسفانه تحریم‌ها احتمالا کارایی نخواهند داشت و روبل (واحد پول روسیه) سقوط نخواهد کرد».

رئیس جمهور کرواسی گفت که بهای تحریم‌های روسیه را شهروندان اروپایی پرداخت خواهند کرد و ولادیمیر پوتین با احساس رضایت لبخند خواهد زد

میلانوویچ گفت به دلیل درخواست بالا برای حامل‌های انرژی، مشتریان دیگری برای نفت و گاز روسیه وجود خواهد داشت.

بر اساس گزارش‌ها، پس از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال محدودیت بیشتر برای واردات نفت و گاز از روسیه، قیمت جهانی نفت از ۱۲۵ دلار در هر بشکه فراتر رفت.

  «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز سه‌شنبه گفت که آلمان و لهستان به تلاش‌های خود برای متوقف کردن واردات نفت از روسیه تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهند داد.

شولتز درباره قطع واردات گاز از روسیه گفت بسیاری از کشورها بسیار طولانی‌تر از آلمان به گاز روسیه وابسته خواهند ماند.

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا نیز بامداد امروز در پیامی توئیتری اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه برای تحریم بخش اعظم واردات نفت از روسیه به توافق رسیده‌اند.

میشل در این بیانیه توضیح داد: «روی ممنوعیت واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا توافق حاصل شد. این امر بلافاصله بیش از دو سوم واردات نفت از روسیه را پوشش می‌دهد و منبع عظیمی از تامین مالی ماشین جنگی این کشور را کاهش می‌دهد».

فون‌درلاین با استقبال از اتفاق نظر سران اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی روسیه، توضیح داد: «این امر عملاً حدود ۹۰ درصد از واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا را تا پایان سال ۲۰۲۲ قطع می‌کند. ما به زودی برمی‌گردیم تا درباره آن ۱۰ درصد باقیمانده نیز تصمیم بگیریم».

منبع: فارس