کد خبر 1371892
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

با وجود تلاشی که مسئولان دولتی انجام می دهند تا به نوعی گرانی ها را توجیه کنند، مردم به این نتیجه رسیده اند که از دولت رئیسی آبی گرم نمی شود!

به گزارش مشرق، اصلاح طلبان که روند تخریب دولت آیت الله رئیسی را از دو ماه قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم شروع کرده بودند، این روزها و به بهانه عزم دولت برای اصلاح ارز رانت زای ۴۲۰۰ تومانی فضا را مناسب دیده اند تا آرزوهای خود را بار دیگر بیان کنند.

در همین باره مصطفی هاشمی طبا، کارشناس ثبات و همه چیز دان رسانه های اصلاح طلب و صاحب نظریه «روحانی و دولتش کشور را از گردنه عبور دادند»(!) در گفتگو با نامه نیوز مدعی شده است که «سرمایه اجتماعی دولت کلا از بین رفته» و «مردم به این نتیجه رسیده اند از دولت رئیسی آبی گرم نمی‌شود»!

البته علی رغم جوسازی رسانه های اصلاحات مردم بهتر از هرکسی میدانند که آوار بردای از هشت سال روحانی در هشت ماه ممکن نیست و جراحی اقتصادی لازم دارد. همین مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی از مواردی است که خود اصلاح طلبان از آن به عنوان پوست موز در مقابل پای دولت رئیسی از آن یاد می کنند و قطعا اصلاح این شرایط فسادزا به نفع اقتصاد کشور و معیشت مردم خواهد شد.

بخش هایی از گفتگوی هاشمی طبا را در ادامه می خوانید:

این روزها پالس هایی از بازار به جامعه منتقل می شود که حکایت از سونامی گرانی دارد. با وجود تلاشی که مسئولان دولتی انجام می دهند تا به نوعی گرانی ها را توجیه کنند، مردم به این نتیجه رسیده اند که از دولت رئیسی آبی گرم نمی شود.

مشکل آنجاست که می خواهیم سیاست های انقلابی در خارج کشور داشته باشیم ولی در داخل می خواهیم سیاست های لیبرالی را ادامه دهیم. دولت قیمت ارز را با کالاهای اساسی مورد نیاز مردم پیوند می زند اما سوءاستفاده گران از این وضعیت منفعت می برند.

سرمایه اجتماعی دولت امروز کلا از بین رفته است و خیلی قابل اتکا نیست یعنی مردم دیگر هیچ اعتمادی به کارها و برنامه های دولت ندارند؛ البته این طور هم نیست که آقای رئیسی بتواند کار خاصی کند. ما نفت را در شرایط تحریم ارزان می فروشیم و معلوم نیست پولش را چگونه به کشور بر می گردانیم.