کد خبر 1367814
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

"اسلام سکولار" (دین و سیاست جدا از هم) که برخی غربگرایان و مدعیان اعتدال و اصلاحات مطرح می کنند، در واقعیت میدانی کدام است؟

اسلام سکولار این است که دولت "رفورمیست"(!) عربستان دستور اره کردن جمال خاشقچی در ترکیه را بدهد و دولت ترکیه، پس از مدتی هیاهو، پرونده جنایت را ببندد. اردوغان فردا به عربستان می رود تا ضمن گرفتن رشوه ای هنگفت، مستندات پرونده خاشقچی را بشوید!

این البته همه کارکرد رژیم های سکولار ترکیه و عربستان نیست؛ چه این که هر دو، سرمایه گذاران و بازیگران اصلی در کشاندن جنگ و ویرانی و قتل عام بر سر مردم عراق، سوریه، یمن و.. هستند. آنها  دو متهم بزرگ در خیانت به امت اسلام و چشم بستن به اشغالگری صهیونیست ها در فلسطین محسوب می شوند.

یادآور می شود غربگرایان مدعی اصلاحات، از 10- 15 سال قبل ادعا می کردند نظام سیاسی سکولار در ترکیه مسلمان، بهترین الگوی اصلاحات است. آنها همچنین از چند سال قبل که محمد بن سلمان همه کاره عربستان شد و به کنار زدن برخی احکام اسلامی پرداخت، از اقدامات او به عنوان "رفورم و اصلاحات" نام بردند.

پیش از این، عبدالباری عطوان، سردبیر رأی الیوم نوشته بود: "اردوغان تسلیم شروط بن سلمان شده و با او بیعت کرد! این، غافلگیرکننده نبود چراکه قبلا هم با شروط مصر درباره بستن کانال‌های حامی اخوان المسلمین (حزب متبوع محمد مُرسی) موافقت کرد. بعید نیست گام بعدی، اخراج اعضای حماس از ترکیه باشد. اگر خاشقجی زنده بود، اردوغان او را هم تحویل می‌داد".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.