یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: همین که از وین ۶ تا وین ۸، توانسته‌ایم زیاده‌خواهی طرف مقابل را عقب بزنیم و به برجام ۲۰۱۵ بازگردیم، دستاورد قابل توجهی‌ است.

به گزارش مشرق، ابوالفضل بازرگان تحلیلگر مسائل بین‌الملل در مراسم «بررسی تخصصی نتایجِ مذاکرات ایران با ۴+۱» که به همت دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاههای بزرگ تهران برگزار شد؛ گفت: برجام اشکالات بسیار زیادی به لحاظ سیاسی و فنی دارد و در یک کلام همان "خسارت محض" است!

وی تاکید کرد: همین که از وین ۶ تا وین ۸، توانسته‌ایم زیاده‌خواهی طرف مقابل را عقب بزنیم و به برجام ۲۰۱۵ بازگردیم، دستاورد قابل توجهی‌ است.

بازرگان یادآور شد: وضعیت نظام بین‌الملل تغییر کرده‌است و برای ایران فرصتی طلایی است جهت چانه‌زنی و گرفتن امتیاز از طرف مقابل.

وی تاکید کرد: در ۲۰۱۵ و زمان برجام، مواضع ۵+۱ علیه ما هماهنگ بود. اما در شرایط فعلی به دلیل عدم هماهنگی سایرطرف‌های مذاکره، باعث ایجاد فرصتی بی‌نظیر جهت امتیازگیری از طرف‌های مقابل است.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: صنعت هسته‌ای یک کالای گران‌قیمت است. می‌توانستیم با تاکتیک در مذاکرات و با فشار، اتخاذ تصمیمات بهینه‌تری را شاهد باشیم و امتیازات قوی‌تری را بگیریم.

وی گفت: میدان ما با دیپلماسی ما به شدت هماهنگ شده‌است. ای کاش دیپلماسی هم خودش را با میدان هماهنگ کند.

بازرگان تصریح کرد: برای احیای برجام و حصول شرایط خودمان، باید فشار بیش‌تری بیاوریم. ابزار چانه‌زنی ما افزایش پیداکرده‌است و در مسیر مذاکرات از این ابزار استفاده کرده‌ایم. وین ۷ و وین ۸، با وین ۶ قابل مقایسه نیست.

منبع: فارس