روز گذشته ارتش اوکراین با تصرف چند روستای دیگر موفق شد تا خود را به ۴ کیلومتری مرکز شهر خرسون برساند.

سرویس جهان مشرق _ با گذشت ۴۵ روز از آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین، به نظر می‌رسد استراتژی کرملین، ادامه حملات دورایستا به مراکز نظامی و صنایع اوکراین در عمق خاک این کشور، دفاع از مناطق تصرف شده در جنگ اخیر و تکمیل کنترل بر منطقه دونباس با تصرف باقی مانده این منطقه و دو شهر مهم اسلاویانسک و کراماتورسک باشد.

از سوی دیگر ارتش اوکراین نیز که حالا پس از دفاع موفق از شهرهای کی‌یف، سومی و خارکیف در شمال و شمال شرق این کشور روحیه بالایی دارد همزمان به دنبال ضد حملات سنگین در جبهه جنوبی و دفاع در برابر تهاجم احتمالی ارتش روسیه در شرق این کشور و دو استان دونتسک و لوهانسک است.

بزرگترین مشکل و زخم کاری ارتش اوکراین در راه ضد حملات خود علیه ارتش روسیه در جبهه جنوبی این کشور، وضعیت بندر تحت محاصره ماریوپل است که بخش های وسیعی از آن نیز به کنترل ارتش روسیه درآمده است.

همچنین شب گذشته فیلمی توسط وزارت دفاع روسیه منتشر شد که نشان می‌داد یک دسته ۳۰ نفره دیگر از تفنگداران دریایی ارتش اوکراین خود را تسلیم ارتش روسیه کرده اند.

در صورتی که مدافعین ماریوپل که در ۲۰ تا ۳۰ درصد از مساحت این شهر گرفتار شده اند بتوانند به مقاومت خود علیه ارتش روسیه ادامه دهند این موضوع سبب می‌شود تا ارتش اوکراین در جبهه شهر خرسون و احتمالا پس از آن حاشیه شرقی رودخانه دنیپرو با فراغ بال بیشتری به عملیات بپردازد.

ارتش اوکراین به ۴ کیلومتری خرسون رسید

نبرد سنگین میان ارتش اوکراین و مدافعین روس در حوالی بندر خرسون و ساحل غربی رودخانه دنیپرو با شدت ادامه دارد؛ ارتش روسیه پس از ناکامی و عقب نشینی در راه تصرف شهر میکولایف، حالا هفته هاست که موضع دفاعی گرفته و فشار ارتش اوکراین برای محاصره و در نهایت بازپس گیری شهر خرسون ادامه دارد.

روز گذشته ارتش اوکراین با تصرف چند روستای دیگر موفق شد تا خود را به ۴ کیلومتری مرکز شهر خرسون برساند.

اس۳۰۰ های اسلواکی به اوکراین رسید

سرانجام وزارت دفاع کشور اسلواکی اعلام کرد این کشور سامانه های پدافندی S۳۰۰ خود را برای کمک به ارتش اوکراین به این کشور ارسال کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور امریکا از کشور اسلواکی برای این اقدام خود تقدیر کرده است؛ لازم به ذکر است که نمونه ارسال شده توسط اسلواکی مشابه نسخه اس۳۰۰ تحت خدمت ارتش اوکراین بوده و پرسنل پدافندی این کشور نیازی به آموزش مجدد کاربری این سامانه نخواهند داشت.

همچنین تصاویر دیگری نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد علاوه بر سامانه‌های پدافندی اس۳۰۰، ارتش اسلواکی تعدادی سامانه توپخانه ای نیز به اوکراین ارسال کرده است.

ظاهرا این کشور ۱۶ دستگاه از هویتزرهای خودکششی ۱۵۵ میلی متری خود با نام "زوزانا" را به ارتش اوکراین تحویل داده است.

هویتزر خودکششی 155 میلی‌متری زوزانا

بسته جدید تسلیحاتی ارتش انگلیس در راه اوکراین

بوریس جانسون رسما از تحویل یک بسته تسلیحاتی جدید به اوکراین به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار خبر داد که شامل موشک های ضد تانک و پدافندی برد کوتاه استاراستریک نیز میشود.

سرنگونی نخستین پهپاد رزمی روسیه

پدافند اوکراین موفق شد یک فروند پهپاد رزمی orion روسیه را سرنگون کند.

تعدادی پهپاد orion از سال ۲۰۲۱ در ارتش روسیه وارد خدمت شده اند؛ این پهپاد توانایی حمل ۲۰۰ کیلوگرم محموله را داشته و دارای مداومت پروازی ۲۴ ساعت است.

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها