کد خبر 1360766
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
پی زد اچ 2000

منابع آلمانی می‌گویند دولت کی‌یف از برلین درخواست کرده که یکصد دستگاه توپخانه خودکششی از مدل هوویتزر را خریداری کند.

به گزارش مشرق، علی‌رغم مخالفت‌های مکرر آلمان با درخواست‌های اوکراین برای فروش سلاح، کی‌یف این‌بار خواستار توپخانه‌های خودکششی شد. اوکراین طی درخواستی رسمی از برلین خواست ۱۰۰ دستگاه توپخانه خودکششی به این کشور بفروشد.

توپخانه‌های مورد نظر اوکراین، از مدل «پی‌.زد.اچ ۲۰۰۰» است که زیرمجموعه توپخانه‌های خودکششی «هویتزر» دسته‌بندی می‌شوند.

 اوکراین روز شنبه پیشنهاد مربوطه برای خرید این توپخانه‌ها را به وزارت اقتصاد آلمان ارائه کرده و اولین واحدهای این تسلیحات را می‌تواند ۳۰ ماه پس از امضای قرارداد، یعنی نه زودتر از نیمه دوم سال ۲۰۲۴، تحویل بگیرد.

بر اساس این گزارش، تحویل هویتزرهای جدید به اوکراین در سال ۲۰۲۷ تکمیل می شود.

 وزارت اقتصاد آلمان از اظهار نظر در مورد این اطلاعات خودداری کرده است.

پیش از این نیز دفتر نخست وزیری انگلیس شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که انگلیس قصد دارد ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه‌های موشکی ضد کشتی جدید به اوکراین ارسال کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 2
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 3
    همین که انگلیس ادوات نظامی مستعمل خود را به دلقک کیف می دهد کافی است. خلع سلاح اوکراین با تمام قدرت از طرف روسیه به پیش می رود و اوکراین تنها مجاز به داشتن یک نیروی نظامی محدود و با سلاحهای سبک خواهد بود. سفارش خرید سلاحهای سنگین نظامی برای دو تا پنچ سال دیگر تنها به رنج و سیه روزی بیشتر اوکراین و اروپا کمک می کند و نه چیز دیگری.
    • ناشناس IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 1
      عقلا و آدمهای باشعور روسیه . صفای پوتین را میرسند و این مردک دیوانه را بهمراه مافیای صهیونیست سن پطرزبورگ از قدرت خلع میکنند . روسیه خیلی بزرگتر از این است که توسط یک کوتوله متوهم و عضو دست دوم سابق کا گ ب و بصورت مافیایی اداره بشود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس