کد خبر 1355820
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹

روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی از آموزش غیرنظامیان اوکراینی توسط شماری از فرماندهان پیشین ارتش این رژیم در تاسیساتی مخفیانه در آن کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، با اینکه دولت رژیم صهیونیستی این برنامه را رسما تایید نکرده است، مقامات سیاسی این رژیم فعلا ترجیح داده‌اند با وجود اطلاع از آن اعتراضی نکنند. 

بر اساس این گزارش آموزش گیرندگان شامل زنان و مردان غیرنظامی اوکراینی هستند که بیشتر آنها قبلا آموزش نظامی ندیده‌اند. شماری از آنها پیشتر در ارتش خدمت کرده‌اند یا تجربه‌هایی در زمینه تیراندازی به عنوان سرگرمی دارند. 

یکی از فرماندهانی که در این آموزش ها مشارکت دارد گفت که برنامه آموزش غیرنظامیان ابتدا به عنوان ماموریتی برای نجات یهودیان ساکن اوکراین در مناطق جنگ‌زده آغاز شده است.

آموزش غیرنظامیان اوکراینی توسط فرماندهان صهیونیستی از این جهت عجیب است که تل آویو از ارائه تسلیحات نظامی و حتی دفاعی به اوکراین با وجود درخواست چندباره ولودیمیر زلنسکی رئیس ‌جمهوری این کشور خودداری کرد. 

گفته می شود حضور روسیه در سوریه باعث شده اسرائیل از اوکراین در رویارویی با مسکو، حمایت نکند. اما ممکن است رویکرد مقامات رژیم صهیونیستی تغییر کند. 

منبع: ایرنا