یک روزنامه عبری زبان از برخی تمرینات نظامی مخفی رژیم صهیونیستی برای غیرنظامیان اوکراینی خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت امروز (جمعه) در صفحه اول خود در گزارشی با عنوان "آشوب اوکراین" نوشت، یک سرویس آموزشی مخفی "اسرائیلی" متشکل از فارغ التحصیلان یگان‌های ویژه در آموزش اوکراینی‌ها برای مبارزه با ارتش روسیه شرکت دارند.

این روزنامه عبری زبان در گزارش خود به مشارکت مخفیانه رژیم ‌صهیونیستی در حمایت از نیروهای اوکراینی پرداخت و نوشت، افسران نیروهای پشتیبان در ارتش رژیم صهیونیستی و فارغ‌التحصیلان یگان "سایرت متکل" در ستاد کل ارتش "اسرائیل" که یکی از مهمترین یگان‌های نظامی ویژه این ارتش است، مربیان این غیرنظامیان اوکراینی هستند.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، سرویس مخفی یاد شده به تعدادی از غیرنظامیان اوکراینی استفاده از اسلحه اسرائیلی "تاور" را جهت شرکت در درگیری‌ها علیه سربازان روس آموزش می‌دهد.

آحارانوت در ادامه نوشت، محلی که این تمرینات در آنجا برگزار می‌شوند، بسیار محرمانه است و یک تاسیسات بزرگ شامل چندین ساختمان صنعتی در غرب اوکراین است.

همچنین این روزنامه نوشت، شرایط بسیار محرمانه‌ای که این گزارش در آن تصویربرداری و تهیه شده، درخواست طرف اوکراینی بوده و این آموزش‌های نظامی محرمانه در حالی انجام می‌شوند که نهادهای رسمی "اسرائیل" از ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین خودداری می‌کنند.

همچنین این روزنامه عبری زبان به نقل از یکی از نظامیان عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی نوشت: "درک می‌کنم که این تمرینات لازم هستند البته همه ما در حمایت و همبستگی‌مان با مردم اوکراین متحد هستیم".

این منبع در ادامه گفت: نهاد امنیتی و نظامی اسرائیل از وجود این سرویس مخفی مطلع است و به صورت ضمنی از آن حمایت می‌کند.

منبع یادشده در ادامه گفت: ای کاش می‌توانستم یک هیئت متشکل از نمایندگانی از بخش‌های مختلف ارتش را برای ارزیابی جنگ روسیه و عملکرد ارتش آن به اوکراین بفرستم. سلاح‌های جدید روسی که به میدان آورده‌ شده‌اند، از جمله موشک‌های مافوق صوت در تقابل با اسرائیل در منطقه مورد استفاده قرار خواهند گرفت و این مساله می‌تواند یک تجربه غیر عادی برای ما باشد.

تلاش‌های نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مارس جاری برای میانجی‌گری میان مسکو و کی‌یف شکست خوردند.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه در سخنرانی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) حمایت نظامی این رژیم از اوکراین در مقابله با روسیه را خواستار شده بود.

منبع: ایسنا