کد خبر 1350055
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

وزارت دفاع روسیه با انتشار مستنداتی اعلام کرد که اوکراین در تدارک حمله به دونباس در ماه جاری میلادی بود.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، وزارت دفاع روسیه از وجود مستنداتی خبر داد که برنامه ریزی کی یف برای حمله به دونباس در ماه جاری میلادی را تایید می کند.

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است که این اسناد حاوی امضای اصلی کسانی است که مسئول انجام وظایف فرماندهی گارد ملی اوکراین هستند.

ببینید:

تصاویر جدید از ادوات نابودشده ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه اسنادی محرمانه از «میکولا پالان» فرمانده گارد ملی اوکراین منتشر کرد. این اسناد مربوط به تاریخ ۲۲ ژانویه سال جاری میلادی است و درباره سازماندهی و آموزش گردان تاکتیکی تیپ عملیاتی ۴ است تا ماموریت های جنگی ویژه ای را در عملیات نیروهای مشترک به عنوان جزئی از تیپ نیروهای مسلح اوکراین، انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

فرصتی که بحران اوکراین به بن‌سلمان داد

وزارت دفاع روسیه این مستندات را طرح آماده سازی یکی از گروه های ضربت برای انجام عملیات در منطقه دونباس معرفی کرد.

این اسناد ساختار گردان تاکتیکی تیپ عملیاتی ۴ گارد ملی، حمایت جامع از آن و واگذاری مجدد آن به تیپ ۸۰ اوکراین را نشان می دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است که بنابر این مستندات، از سال ۲۰۱۶ نیروهای تهاجمی اوکراین توسط مستشاران آمریکایی و انگلیسی، آموزش دیده اند که این اقدام در چارچوب بخشی از برنامه های استاندارد آموزشی ناتو در «لویو» صورت گرفت.

وزارت دفاع روسیه در پایان اعلام کرد: عملیات ویژه روسیه حمله گسترده اوکراین علیه جمهوری های دونتسک و لوهانسک را خنثی کرد.

منبع: مهر