رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: از همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و موسسات تحقیقاتی استقبال می‌کنیم.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با ارسال پیامی به بیست و هشتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران، از زحمات مؤثر و سازنده تمامی تلاشگران این کنفرانس تقدیر کرد و گفت: از همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و مؤسسات علمی و تحقیقاتی استقبال می‌کنیم.

در پیام معاون رئیس‌جمهور آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدا ضمن عرض سلام و خیر مقدم به اساتید، دانشمندان، محققان و دانشجویان حاضر در بیست و هشتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران، لازم می‌دانم از زحمات مؤثر و سازنده تمامی تلاشگران این عرصه به ویژه پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و انجمن هسته‌ای ایران برای برگزاری این کنفرانس تشکر و قدردانی کنم.

اینجانب معتقدم که همکاری بین‌المللی برای ارتقای کاربرد ایمن، امن و پایدار علوم و فناوری هسته‌ای برای پاسخگویی به طیف گسترده‌ای از نیازهای اساسی اجتماعی-اقتصادی و توسعه انسانی نقش مهمی دارد و این فناوری قابلیت بالایی در رفع چالش‌های فعلی و تحقق اهداف مشترک جهت دستیابی به توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست دارد. در این راستا ما از همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و مؤسسات علمی و تحقیقاتی در سراسر جهان استقبال می‌نماییم.

بی شک برگزاری چنین نشست‌ها و همایش‌های علمی به ویژه در حوزه علوم و فناوری هسته‌ای موجب رشد مراکز علمی و دانشمندان خواهد شد. مشارکت و همکاری همه جانبه مراکز علمی و دانشگاهی بین‌المللی موجب افزایش درک متقابل در سطح بین‌المللی خواهد شد. چنین همایش‌هایی می‌تواند بستر مناسبی برای این مشارکت و همراهی مؤثر باشد.

بدیهی است که سازمان‌های مردم نهاد مانند انجمن‌های علمی یکی از عوامل اصلی توسعه کشورها هستند که با فعالیت‌های مؤثر و سازنده خود از هدف ملت‌ها برای هموار کردن مسیر توسعه پایدار پشتیبانی می‌کنند. انجمن هسته‌ای ایران به عنوان یک سازمان مستقل و غیر دولتی یکی از نمونه‌هایی است که ثابت می‌کند سازمان‌های غیردولتی علمی نقش مهمی در توسعه علم و فناوری در کشور دارند.

از آنجایی که انجمن هسته‌ای ایران و همچنین این کنفرانس از یادگارهای شهید بزرگوار دکتر شهریاری است که از بنیانگذاران انجمن هسته‌ای ایران بودند، لازم است نام و یاد این شهید و سایر شهدای هسته‌ای را گرامی بداریم.

در پایان مجدداً از همه ذی‌نفعان، شرکت‌کنندگان و همچنین مشارکت مهم و مؤثر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشکر می‌کنم.