کد خبر 1347132
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور برای شمال غرب، غرب، جنوب، استان‌های واقع در البرز و زاگرس مرکزی بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد و امروز انتظار شدت بارش‌ها را در استان‌های لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و ارتفاعات تهران و البرز داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا جمعه گستره بارش‌ها بیشتر مناطق کشور را دربر می‌گیرد، ادامه داد: فردا به جزء سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان وجنوب کرمان در سایر مناطق کشور با بارش مواجه هستیم و شدت بارش‌ها فردا برای شمال وشرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه وبویراحمد، ارتفاعات تهران، البرز و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در استان‌های یزد، کرمان و خراسان جنوبی بارش‌ها به شکل پراکنده رخ می‌دهد و طی روز شنبه شاهد بارش پراکنده در نوار شرقی کشور هستیم، افزود: از بعد از ظهر امروز و فردا در مناطق غربی کشور و استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، کرمان، یزد، اصفهان، سمنان، خراسان‌های شمالی و رضوی، اردبیل، مرکزی، قم و تهران وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق خیرش گرد و خاک را به همراه دارد.

 رفیعی با اشاره با اینکه آب‌های خلیج‌فارس فردا مواج و متلاطم است، در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران نیمه ابری است و به تدریج ابری می‌شود و از اوایل شب بارش‌ها در این استان آغاز می‌شود و همچنین با وزش باد مواجه است. امروز حداکثر دما در پایتخت ۱۹ درجه و حداقل دمای آن ۱۱ درجه است و فردا به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

منبع: میزان