کد خبر 1323126
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

طبق آخرین آمار جهانی در شبانه روز گذشته ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار مبتلایان به ۲۹۸ میلیون و ۳۰۳ هزار نفر رسیده است.

به گزارش مشرق؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۹۸ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۹۷۶ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۹۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۵۶ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۱۱ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۷۰۴ هزار و ۶۶۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵۸ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۱۸۶ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۸۵۳ هزار و ۶۱۲ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۹۰ هزار و ۹۲۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۵ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۲۸۶ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۴۸۲ هزار و ۸۷۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۲۷ هزار و ۲۶۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۲ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۱۰۴ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۱۹ هزار و ۵۵۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه و آلمان نیز به‌ترتیب با ۱۳ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۳۳۴، ۱۰ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۷۵۷، ۱۰ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۹۸۴، ۹ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۸۶۱ و ۷ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۸۶۱ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با ۶ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۴۶۶ مبتلا و ایتالیا نیز با ۶ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۳۵ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۴۱ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۸۹۶، ۳۴ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۲۵۵ و ۲۱ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۸۴۵ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، ‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

منبع: تسنیم