کد خبر 1309838
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

اگرچه این خودرو از نسل ۹۶۴ پورشه ۹۱۱ به عنوان پایه و اساس خود استفاده کرده اما در زیر پوست خود هیولایی دیگر است. راف SCR دارای شاسی مونوکوک و بدنه فیبر کربنی به همراه رول کیج فولادی یکپارچه می‌باشد.

به گزارش مشرق، کانال یوتیوب AutoTopNL به خاطر ویدئوهای تست شتاب و سرعت خودروهای متنوع مشهور شده و این بار با یک دستگاه راف SCR در اتوبان‌های آلمان حضور یافته است.

اگرچه این خودرو از نسل ۹۶۴ پورشه ۹۱۱ به عنوان پایه و اساس خود استفاده کرده اما در زیر پوست خود هیولایی دیگر است. راف SCR دارای شاسی مونوکوک و بدنه فیبر کربنی به همراه رول کیج فولادی یکپارچه می‌باشد.

بیشتر بخوانید

رونمایی از خودروی جدید مسابقه‌ای نیسان +عکس

نیروبخش خودروی موردبحث هم پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی است که قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۴۷۰ نیوتون متری تولید می‌کند. تنها گیربکس در دسترس نیز از نوع ۶ سرعته دستی می‌باشد. وزن این خودرو هم به ۱۲۵۰ کیلوگرم می‌رسد پس با یک هیولای پرسرعت طرف هستیم.راف می‌گوید SCR تنها در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز در ۱۱.۹ ثانیه ثبت می‌شود.

حداکثر سرعت تخمینی این خودرو نیز ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. ظاهر SCR نسخه تکامل یافته از پورشه ۹۱۱ توربو نسل ۹۶۴ می‌باشد و دلیل آن نیز استفاده از گلگیرهای پهن است. نمای جلوی اندکی بازنگری شده و اسپویلر هم باعث تمایز بیشتر این خودرو شده‌اند. به این موارد باید ترمزهای کربن سرامیکی پرقدرت را نیز اضافه کرد.

کابین هم ظاهر ۹۱۱ کلاسیک را داشته و از پشت آمپرهای بزرگ و گرد استفاده کرده اما خب تجهیزات مدرن‌تری هم در SCR به چشم می‌خورند. سرعت شمار خودرو دیجیتالی بوده و دارای نمایشگر دنده است. همچنین روی صندلی‌ها، داشبورد و پانل درب‌ها از چرم پوشیده شده است.

برای ایجاد حس و حال کلاسیک هم الگوی شطرنجی روی مرکز صندلی‌ها بکار رفته است. این ویدئو نشان‌ دهنده صدای فوق‌العاده زیبای پیشرانه ۴ لیتری تنفس طبیعی بوده زیرا راننده بخشی از شیشه خودرو را در زمان عبور از تونل‌ها باز می‌گذارد تا بتوانیم این صدای جذاب را بشنویم.

لینک دانلود

متأسفانه اتوبان در زمان تست شتاب این خودرو ترافیک بالایی داشته و SCR نتوانسته به حداکثر سرعت خود دست یابد اما ثبت سرعت حدود ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نیز بد نبوده است.

منبع: پدال