کد خبر 1301653
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶

کارشناس هواشناسی گفت: از بعدازظهر فردا با نفوذ سامانه بارشی جدید، بارش در جنوب غرب کشور شروع خواهد شد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان، کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره هواشناسی امشب در استان‌های کرمانشاه، فارس، هرمزگان و جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: امشب در نوار شرقی کشور وزش باد انتظار می‌رود.

ضیائیان بیان کرد: از بعدازظهر فردا (شنبه) با نفوذ سامانه بارشی، بارش در جنوب غرب کشور شروع خواهد شد و گستره بارش روز یکشنبه علاوه‌بر جنوب غرب و غرب کشور، روز دوشنبه نواحی مرکزی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

سامانه بارشی در راه است/ هشدار سیلاب و تگرگ در ۱۸ استان

کارشناس هواشناسی یادآور شد: این سامانه روز سه‌شنبه در شرق کشور فعال خواهد ماند، بر این اساس روز سه‌شنبه در استان‌های ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، شمال خوزستان و فارس و روز یکشنبه در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری شاهد بارش باران خواهیم بود.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه علاوه‌ بر کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی و لرستان در استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، تهران، قم و شمال غرب فارس و روز سه‌شنبه هم در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، یزد، کرمان و فارس بارش باران و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: قسمت‌های غربی و مرکزی خلیج‌فارس روز دوشنبه مواج و توفانی خواهد بود.

او یادآور شد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام است.

ضیائیان تصریح کرد: از روز پنجشنبه تا شنبه با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

او درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف وغبارآلود خواهد بود، همچنین بیشترین دمای تهران ۱۳ درجه و کمترین دمای آن ۴ درجه خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران