کد خبر 1293596
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

شهید ابومهدی المهندس یار وفادار شهید حاج قاسم سلیمانی و معاون حشد شعبی عراق در یکی از پیش‌بینی‌های خود تاکید کرده بود که داعش هرگز تمام نمی‌شود.

به گزارش مشرق، ویدئویی از «شهید ابومهدی مهندس» فرمانده و معاون «الحشد الشعبی» عراق منتشر شده که این شهید والامقام اظهارات روشنگرانه‌ای را درباره بعثی‌های صدامی و حرکت خزنده آنها در قالب اشکال مختلف از جمله گروه تروریستی داعش بیان می‌کند.

شهید المهندس در این ویدئو چنین گفته است: «داعش تمام نمی‌شود داعش شکلی از اشکال  تروریسم است؛ ابتدا نام آن «حزب بعث» بود، سپس نام آن القاعده شد و پس از آن در قامت «داعش» ظاهر شد و به صورت دیگری باز خواهد گشت.

من اطلاعات دقیقی دارم، ما دستگاه اطلاعاتی داریم که احتمالا بزرگترین دستگاه اطلاعاتی عراق است. اطلاعات دقیقی از چگونگی فعالیت حزب بعث دارم و اطلاعاتی داریم از اینکه چه حالت‌هایی وجود دارد و اینکه چگونه به مناطق آزاد شده باز می‌گردند. اینکه چگونه وضعیت خود را بازیابی می‌کنند و چگونه برای انتخابات آتی آماده می‌شوند. چگونه در احزاب موجود نفوذ می‌کنند. همچنان کمک‌های مالی به آنها(تروریست‌های بعثی داعشی) ادامه دارد و خطرات هم وجود دارد.

زمانی که مسئله نظامی که ما در حال انجام آن هستیم، تمام شود، پرونده امنیتی گشوده خواهد شد، یک صفحه امنیتی بسیار مهم. دستگاه‌هایی که در معرض ضربه خوردن بودند، نیروهای امنیتی و نظامی بودند. حشد شعبی به حمایت از نیروهای نظامی پرداخت، اما در نیروهای امنیتی اصلاحاتی ایجاد نشد و همچنان همان سیستم است.

نمی‌دانم که آیا اکنون پیشرفت‌هایی حاصل شده یا خیر؟ ممکن است پیشرفت جزئی باشد، اما نیروهای امنیتی تکانی نخوردند. چالشهایی که اکنون در مناطق آزاد شده وجود دارد، فقط در همین عملیات، ۱۴ هزار متر مربع است. یعنی شما دارید درباره تمام این استان‌ها صحبت می‌کنید و هنوز سیستم امنیتی در مقابل اینها ضعیف است.

کار امنیتی در برابر حزب بعث و داعش به نوعی دیگر و کار فکری که در مساجد در حال انجام آن هستند؛ برخی مساجد در حالی که با دادن خون، آزاد شدند، امروز به همان صورت صحبت می‌کنند. در نتیجه ما به تلاش‌های گسترده نیاز داریم.»

منبع: تسنیم