کد خبر 1286630
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

سخنگوی انصارالله یمن با اشاره به بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره درخواست واشنگتن برای باز کردن گذرگاه‌های امن در مأرب به بهانه عبور و تردد مجروحان، بر ارتباط آمریکایی‌ها با داعش و القاعده دلالت دارد.

به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در صفحه توئیتر خود در رابطه با درخواست آمریکا برای باز کردن گذرگاه‌های امن جهت تردد شبه نظامیان و عناصر مسلح در استان مأرب نوشت: این درخواست سند محکومیت آمریکایی‌ها است و نشان می‌دهد آمریکایی‌ها با عناصر القاعده و داعش که در شهرستان العبدیه استان مأرب شکست خوردند، در ارتباط هستند.

بیشتر بخوانید:

بیانیه جنبش انصار الله یمن درباره تحولات افغانستان، لبنان و سوریه

وی در ادامه رشته توئیت خود تصریح کرد: با نزدیک شدن نیروهای یمنی به آخرین پایگاه‌های شبه نظامیان ائتلاف و عناصر داعش و القاعده در مأرب، فریاد آمریکایی‌ها بلندتر شده و ادعا می‌کنند که خواهان صلح هستند، این در حالی است که آنها دشمن صلح یمن و کل جهان هستند.

وزارت خارجه آمریکا اخیرا مدعی شده که «اقدامات حوثی‌ها باعث آوارگی داخلی بیشتر یمنی‌‎ها شده است». وزارتخانه یادشده از آنها خواست  تا «فوراً اجازه عبور غیرنظامیان و مجروحان را بدهند».

این درخواست آمریکایی‌ها از انصارالله در حالی مطرح می‌شود که نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به تازگی موفق شدند منطقه راهبردی «العبدیه» در نزدیکی شهر مأرب را تحت کنترل خود درآورند.

منبع: تسنیم